قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار /  پیشنهاد نامگذاری روزی به نام «علم اصول»
 پیشنهاد نامگذاری روزی به نام «علم اصول»

رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم مطرح کرد:

 پیشنهاد نامگذاری روزی به نام «علم اصول»

رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم گفت: این انجمن چند سال قبل به بعضی بزرگان به ویژه دو تن از مراجع پیشنهادی داد روزی به عنوان علم اصول قرار داده شود چون امروزه مرسوم است در علوم و فنون مختلف روز مشخصی را برای پاسداشت آن علم قرار می‌‌‌دهند. از اهداف نامگذاری روزی به نام اصول می‌‌‌توان به آگاه سازی و جلب توجه مخاطبان مرتبط و ارج نهادن محققان برتر این علم اشاره کرد

به گزارش شبکه اجتهاد، هفتمین مجمع عمومی انجمن اصول فقه حوزه در سالن فقاهت مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلیمن سید محمدی رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم در سخنانی اظهار کرد: امروز فقه و فقها در حوزه‌های علمیه پیوند مستحکمی با نظام پیدا کرده است.

او ادامه داد: این نشست علمی از یک سو در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به دیدگاه حضرت امام با موضوع مرجعیت و عرف نسبت به مفاهیم و مصادیق می‌‌‌باشد و از طرف دیگر مقدمه‌ای است برای یک نشست علمی که اسفند ماه توسط معاونت پژوهش حوزه علمیه تحت عنوان ظرفیت شناسی اصول فقه در استنباط احکام مسائل مستحدثه برگزار خواهد شد.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: انجمن اصول فقه از همه اساتید، محققان فرهیخته و فقها جهت ارائه مطالب خود دعوت می‌‌‌کند تا تحت عنوان کرسی نظریه پردازی و نشست علمی مطالب علمی خود را عرضه کنند.

او خاطرنشان کرد: این انجمن چند سال قبل به بعضی بزرگان به ویژه دو تن از مراجع پیشنهادی داد روزی به عنوان علم اصول قرار داده شود چون امروزه مرسوم است در علوم و فنون مختلف روز مشخصی را برای پاسداشت آن علم قرار می‌‌‌دهند.

محمدی تصریح کرد: بالاترین و محوری ترین علم پایه‌ای حوزه اصول فقه است و باید بتوانیم اصول فقهی داشته باشیم تا قدرت علمی آن از جهان تشیع به جهان اسلام و مجامع علمی دنیا منتقل شود.

او ابراز داشت: می‌‌‌توانیم از اصول فقه به عنوان علمی که فراتر از یک دین و عالم تشیع است برای نشان دادن قدرت علمی عالم تشیع استفاده کنیم و لذا پیشنهاد می‌‌‌شود روزی به عنوان علم اصول قرار داده شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه باید برای ارتقای علم اصول گام برداشت گفت: از اهداف نامگذاری روزی به نام اصول می‌‌‌توان به آگاه سازی و جلب توجه مخاطبان مرتبط و ارج نهادن محققان برتر این علم اشاره کرد. شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics