قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / چاپ۱۶۰ کتاب و ۸۰۰مقاله علمی در انجمن اقتصاد اسلامی حوزه/ اقتصاد اسلامی در مراحل اولیه رشد و تکامل خود است
چاپ۱۶۰ کتاب و ۸۰۰مقاله علمی در انجمن اقتصاد اسلامی حوزه/ اقتصاد اسلامی در مراحل اولیه رشد و تکامل خود است

نائب رئیس انجمن اقتصاد اسلامی حوزه:

چاپ۱۶۰ کتاب و ۸۰۰مقاله علمی در انجمن اقتصاد اسلامی حوزه/ اقتصاد اسلامی در مراحل اولیه رشد و تکامل خود است

همفکری و اظهارنظر در برنامه توسعه، بودجه سالانه، طراحی لایحه نظام بانکداری، بازار سرمایه و قوانین بخش عمومی، حضور فعال در بازار پول و سرمایه، تدوین کتب و مقالات عمیق در زمینه اقتصاد اسلامی، نقش معناداری در حرکت‌های علمی به ویژه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از جمله کار‌های انجمن اقتصاد اسلامی حوزه بوده است.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام مجید حبیبیان، نائب رئیس انجمن اقتصاد اسلامی حوزه و عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، امروز، در نشست خبری تشریح برنامه‌های جشنواره جایزه اقتصاد اسلامی شهید صدر که در خبرگزاری رسا برگزار شد، گفت: انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه جزء اولین نهاد‌های مردم نهاد علمی در کشور است که بیش از ۱۵ سال است در متن حوزه شروع به فعالیت کرده است.

وی با بیان اینکه پیشینه و مبانی اقتصاد اسلامی بسیار قوی است، ولی سابقه آن بیش از سه دهه نیست تصریح کرد: انتظار اینکه همه مسائل در کوتاه مدت حل شود بلندپروازانه است؛ کسانی که در اقتصاد اسلامی فعال هستند از یک‌سو باید توانائی بالایی به لحاظ دروس حوزه داشته باشند و در دانشگاه هم اقتصاد متعارف را به درستی فهم کرده باشند و پیوند این دو کار و تربیت نیروی متخصص آشنا به هر دو عرصه به آسانی صورت نمی‌گیرد.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی(ره) افزود: در زمینه اقتصاد اسلامی از سوی آیت‌الله مهدوی‌کنی با تأسیس دانشگاه امام صادق(ع)، حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی در دانشگاه مفید و آیت‌الله مصباح یزدی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) زحماتی کشیده شد و خدمات فراوانی ارائه شد؛ همچنین فعالیت‌های علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و حوزه و دانشگاه نیز زمینه را برای پرداختن به بحث اقتصاد اسلامی ایجاد کرد.

نائب رئیس انجمن اقتصاد اسلامی حوزه خاطر نشان ساخت: با این وجود بسیاری از ابزار‌های بازار سرمایه و پول توسط انجمن ابداع شده است، ضمن اینکه باید قبول کنیم هنوز اقتصاد اسلامی در مراحل اولیه رشد و تکامل خود است در حالی که اقتصاد متعارف پیشینه سه قرنی دارد.

حبیبیان با اشاره به فعالیت انجمن اقتصاد اسلامی حوزه تصریح کرد: همفکری و اظهارنظر در برنامه توسعه، بودجه سالانه، طراحی لایحه نظام بانکداری، بازار سرمایه و قوانین بخش عمومی، حضور فعال در بازار پول و سرمایه، تدوین کتب و مقالات عمیق در زمینه اقتصاد اسلامی، نقش معناداری در حرکت‌های علمی به ویژه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از جمله کار‌های این انجمن بوده است.

وی افزود: کرسی‌های ترویجی و نظریه‌پردازی، تدوین متون اقتصاد اسلامی در مقاطع بالا، نقش بی‌بدیل در تحول علوم انسانی به ویژه در اقتصاد که مدنظر رهبر معظم انقلاب بوده است از دیگر فعالیت‌های مؤثر انجمن اقتصاد اسلامی بوده است.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی(ره) در پایان با اشاره به فعالیت ۹۰ عضو رسمی و ۱۵۰ عضو وابسته از طلاب و دانشجویان در انجمن بیان کرد: تاکنون چاپ ۱۶۰ کتاب، ۸۰۰ مقاله علمی در مجلات همچنین مجله پژوهش‌های اقتصاد مقاومتی از سوی انجمن صورت گرفته و مرکز راهبری اقتصاد اسلامی حوزه را از سال ۹۳ ایجاد کردیم. حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics