قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / کتاب «اجتهاد در اسلام» توسط دارالافتاء دبی منتشر شد
کتاب «اجتهاد در اسلام» توسط دارالافتاء دبی منتشر شد

معرفی کتاب؛

کتاب «اجتهاد در اسلام» توسط دارالافتاء دبی منتشر شد

اداره امور دینی و خیریه دبی کتابی را با عنوان «اجتهاد در اسلام و اهمیت آن در زندگی مسلمانان”» به قلم شیخ احمد عبدالعزیز الحداد مفتی ارشد و مدیر دارالافتاء دبی منتشر کرد.

به گزارش شبکه اجتهاد، اداره امور دینی و خیریه دبی کتابی را با عنوان «اجتهاد در اسلام و اهمیت آن در زندگی مسلمانان» به قلم شیخ احمد عبدالعزیز الحداد مفتی ارشد و مدیر دارالافتاء دبی منتشر کرد تا در اختیار عموم خوانندگان قرار گیرد. این کتاب درباره اجتهاد به عنوان یکی از مسائل مهم و اصیل معرفتی در اسلام نگاشته شده است.

کتاب به زبانی ساده و روان و با مطالب پیوسته نوشته شده و نویسنده در آن تاکید کرده است: امت اسلامی همان گونه که در قرآن کریم بر آن تاکید شده؛ تنها امتی است که اصول پیشرفته شناخت را در اختیار دارد و‌ می‌تواند با این اصول میان مصالح دنیا و مقتضیات آخرت جمع کند، زیرا امتی است که در پرتو اصولی زندگی‌ می‌کند که علمای امت، شریعت و احکامش را با استفاده از آن اصول استخراج‌ می‌کنند و این روند استخراج به چیزی نیاز ندارد مگر استفاده از فکر و تعقل که روش اصولی مورد پذیرش و تایید عقل است.

شیخ الحداد در کتاب با پرداختن به مسئله اجتهاد در اسلام آن را اینگونه معرفی‌ می‌کند که نزد علمای ما ملکه مدیریت اختلاف است به گونه‌ای که به اتفاق تبدیل شود، زیرا اجتهاد موجب اعتماد ما به دین و خویشتن‌ می‌شود.

کتاب در ۱۰ محور به تعریف اجتهاد، بیان مشروعیت اجتهاد، اجتهادهای پیامبر(ص)، انگیزه‌های اجتهاد، دعوت به اجتهاد، ویژگی مجتهد، شروط مجتهد، موارد اجتهاد، انواع اجتهاد، انواع مجتهدان و بخش پذیری(تجزؤ) اجتهاد پرداخته است.

بنابر گزارش حوزه نیوز، نسخه الکترونیک کتاب اجتهاد در اسلام در پایگاه اداره امور اسلامی و خیریه دبی در دسترس عموم محققان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics