قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / کتاب «احکام فقهی طلافروشان» عرضه شد
کتاب «احکام فقهی طلافروشان» عرضه شد

تازه‌های نشر؛

کتاب «احکام فقهی طلافروشان» عرضه شد

«احکام فقهی طلافروشان» عنوان کتابی است که به‌تازگی از سوی انتشارات پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر به‌تازگی چاپ و عرضه شده است.

به گزارش شبکه اجتهاد، کتاب «احکام فقهی طلافروشان» که به قلم سیدمرتضی طباطبایی و روح‌الله جلالوند نوشته شده است، دارای چهار فصل با عناوین «کلیات»، «مسائل مالی طلا»، «زینت و پوشش با طلا و جواهرات» و «مسائل متفرقه» است.

در فصل اول این کتاب به مسائلی همانند تعریف جواهر و طلا، تولید طلا، محک، عیار، طلا و نقره در آموزه‌های دینی، سدیر طلافروش، دانستنی‌های صنف، تبلیغات طلا و هدایت جامعه به سمت تجمل، کنز یا احتکار طلا و کمینگاه ابلیس پرداخته شده است.

در فصل دوم این کتاب، مواردی همانند ساخت طلا و جواهرات، قاچاق طلا، شرایط معامله طلا و نقره، ماجرای یونس نقاش، ربا، ربای قرضی، ربای معاملی، معنای طلان معامله، قرض دادن طلا، مدارا با بدهکاران، خمس گنج معدن و جواهر به دست آمده از راه غواصی، مورد بررسی قرار گرفته است.

مهم‌ترین مطالب فصل سوم این کتاب نیز شامل طلا و زینت در نماز، حلقه عقد، دندان طلا و روکش طلا، ظروف طلا و ساخت، خرید و فروش و استفاده از ظروف طلا هستند. در فصل چهارم و پایانی این کتاب نیز مسائلی همانند طلا در مسجد، مهریه، کفارات و دیات، طهارت، سرقت، دیات، قتل، سقط جنین و مال پیدا شده، مورد بررسی قرار گرفته است.

بنابر گزارش ایکنا،  این کتاب در ۱۱۳ صفحه و از سوی انتشارات پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics