قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / کشورهایی که روز جمعه را عید سعید فطر اعلام کردند
کشورهایی که روز جمعه را عید سعید فطر اعلام کردند

گزارش؛

کشورهایی که روز جمعه را عید سعید فطر اعلام کردند

شماری از کشور‌های اسلامی و عربی از جمله عربستان سعودی، مصر، قطر، ترکیه، اوقاف اهل سنت عراق و…. تاکنون موفق به رؤیت هلال ماه شوال در غروب امروز (پنج‌شنبه) شدند و روز جمعه را اول ماه شوال و عید سعید فطر اعلام نمودند.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، دیوان پادشاهی عربستان سعودی و کمیته رؤیت هلال قطر به طور رسمی فردا (جمعه) را عید فطر اعلام کردند. پیش از این کمیته عالی امور دینی ترکیه نیز فردا را روز عید فطر اعلام کرده بود.

کشورهای مصر، ترکیه، امارات، بحرین، کویت، لبنان، فلسطین، سوریه، یمن، الجزایر، تونس و جمهوری آذربایجان نیز از رؤیت هلال ماه شوال خبر دادند و جمعه را عید فطر اعلام نمودند.

همچنین، دیوان وقف اهل سنت و مجمع فقهی و اقلیم کردستان عراق، فردا جمعه را عید سعید فطر و اولین روز از ماه شوال در این کشور اعلام کردند.

مفتی قدس و سرزمین‌های اشغالی هم اعلام کرد که روز جمعه عید سعید فطر است.

دادگاه عالی طالبان به تازگی اعلام کرد، فردا (جمعه، ۱ اردیبهشت) برابر با روز اول عید سعید فطر است.

شبکه الجزیره امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که هلال ماه شوال در اردن رویت شده، بنابراین فردا جمعه اول ماه شوال و عید فطر است. همچنین مجمع فقه اسلامی سودان اعلام نمود فردا جمعه در این کشور عید فطر است و رؤیت هلال ماه شوال در این کشور تایید شده است.

کشورهایی که روز شنبه عید سعید فطر است

ستاد ملی استهلال پاکستان عدم رویت هلال ماه شوال در شامگاه پنجشنبه را تایید و با اعلام ۳۰ روزه شدن ماه مبارک رمضان، روز ‌شنبه را عید سعید فطر و اولین روز از ماه شوال در این کشور اعلام کرد.

همچنین عمان اعلام کرد که هلال ماه شوال رؤیت نشده و عید فطر روز شنبه است.

کشورهای، مراکش، مالزی، اندونزی و برونئی نیز اعلام کردند که هلال ماه شوال رؤیت نشده و عید فطر روز شنبه است.

همچنین، دفتر وکیل شرعی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در لبنان، طی اطلاعیه‌ای از عدم رؤیت هلال ماه شوال خبر داد و روز شنبه را عید سعید فطر اعلام نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics