قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / گلایه آیت‌الله شبیری از کمرنگ شدن مباحث اخلاقی در حوزه/ در گذشته رؤیت علماء برای هدایت مردم کافی بود
پاسخ آیت‌الله‌ شبیری به پرسش‌‌هایی درباره مراسم سوگواری محرم در ایام شیوع کرونا

گلایه آیت‌الله شبیری از کمرنگ شدن مباحث اخلاقی در حوزه/ در گذشته رؤیت علماء برای هدایت مردم کافی بود

آیت‌الله شبیری زنجانی شرایط کنونی ایران و جهان را ویژه دانست و بر لزوم تقویت و گسترش درسهای اخلاق در حوزه علمیه تاکید کرد و گفت: در گذشته رؤیت علماء برای هدایت مردم کافی بود.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید در دیدار آیت‌الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به درس اخلاق امام خمینی(ره) افزود: آقای خمینی که درس اخلاق‌ می‌گفتند تا چند روزی حوزه یک حال و هوای دیگر داشت. امروز جای این درس اخلاق‌ها در حوزه خالی است.

ایشان با تبیین نقش علماء در ترویج اخلاق خاطرنشان کرد: وقتی که گذشته حوزه را بررسی‌ می‌کنیم‌ می‌بینیم که در مناطق مختلف کشور، رؤیت علما برای هدایت مردم کافی بود. مردم از رفتار علما و روحانیون درس‌ می‌گرفتند.

آیت‌الله شبیری زنجانی نپرداختن به سیره حضرات معصومین علیهم السلام و علمای شیعه را یکی از دلایل کم رنگ شدن مباحث اخلاقی دانست و گفت: باید برای طلبه‌ها مجلسی تشکیل شود و سخنرانان با استناد به روایت‌های نورانی و سیره بزرگان مباحث اخلاقی را شرح دهند.

معظم‌له با اشاره به تعطیلی درسهای حوزه در روزهای پایانی هفته، از طلبه‌ها خواست با مطالعه سیره علماء عوامل موفقیت آنان، و روش برخوردشان با مردم و جامعه را بررسی کنند.

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کرد: این روش مطالعه باعث‌ می‌شود طلبه هم از فرصت عمرش بهره ببرد و هم خستگی مطالعات روزهای گذشته را نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics