قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / آمادگی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برای راه اندازی بخش فقه زکات
زکات

آمادگی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برای راه اندازی بخش فقه زکات

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) از اعلام آمادگی این مرکز علمی به منظور راه‌اندازی فقه زکات خبر داد و گفت: ما پیشنهاد می‌کنیم ستاد زکات کشور موضوعات مربوط به زکات را مشخص کنند تا ما به عنوان پروژه‌‌های تحقیقاتی به پژوهشگران مرکز فقهی بسپاریم تا بتوانند نتایج خوبی ارائه کنند.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دیدار با مدیرکل زکات کشور با بیان این که زکات یکی از موضوعاتی است که در قرآن به آن توجه بسیار زیادی شده است، اظهار کرد: احیای سنت حسنه زکات که یکی از واجبات فراموش شده بود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به احیای زکات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: البته امیدواریم احیای این سنت زیبا و حسنه هر روز افزایش یابد و مردم اگر برکات پرداخت زکات را مشاهده ‌کنند، خودشان نسبت به پرداخت زکات علاقه نشان خواهند داد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که رسانه ملی می‌تواند نقش بسزایی در احیای زکات در جامعه ایفا کند، افزود: رسانه ملی اگر برنامه‌هایی ازآثار و برکات پرداخت زکات در زندگی انسان‌ها نشان دهد، مردم نسبت به ژرداخت زکات مشتاق خواهند شد.

جای موضوع زکات در مباحث فقهی خالی است

وی با بیان این که جای موضوع زکات در مباحث فقهی خالی است، بیان کرد: ما پیشنهاد می‌کنیم ستاد زکات کشور موضوعات مربوط به زکات را مشخص کنند تا ما به عنوان پروژه‌‌های تحقیقاتی به پژوهشگران مرکز فقهی بسپاریم تا بتوانند نتایج خوبی ارائه کنند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی گفت: مرکز فقهی همچنین این آمادگی را دارد تا بخشی به عنوان فقه زکات در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) راه‌اندازی کند تا بتواند نقش بسزایی در احیای این فریضه الهی در جامعه ایفا کند. / رسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics