قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / سرگذشت فقیه مدقٌق «سید محمد محقق داماد» مکتوب و منتشر شد
سرگذشت فقیه مدقٌق «سیدمحمد محقق داماد» مکتوب و منتشر شد

تازه‌های نشر؛

سرگذشت فقیه مدقٌق «سید محمد محقق داماد» مکتوب و منتشر شد

در آستانه برپایی کنگره بزرگداشت آیت‌الله‌ سید محمد محقق داماد(ره) به مناسبت پنجاه و یکمین سالروز وفات این استاد بزرگ حوزه قم، مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه یادنامه‌ای درباره ایشان به نام «آموزگار فقاهت» در ۵۶۷ صفحه منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، کتاب «آموزگار فقاهت؛ سرگذشت آیت‌الله سیدمحمد محقق داماد» همزمان با برپایی کنگره بزرگداشت این فقیه مدقق از سوی مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه به زیور طبع آراسته شد.

کتاب حاضر، در عین حال که اثری مستقل است به‌منزله مدخل مجموعه بیست جلدی تقریرات این استاد بزرگ و نامدار حوزه علمیه قم است که در پنج باب به بازگویی سرگذشت، سیره و آثار و اندیشه‌های مرحوم محقق داماد پرداخته است.

بر این اساس، بخش اول کتاب «شناخت نامه» نام گرفته است و به بررسی آثار و سخنرانی‌ها پیرامون شخصیت آیت‌الله محقق داماد می‌پردازد، از جمله مباحث کتاب «جرعه‌ای از دریا» به‌صورت کامل منعکس شده و به‌نوعی کارهایی که در گذشته به زبان فارسی و عربی در معرفی آیت‌الله محقق داماد صورت گرفته، تجمیع گردیده است.

بخش دوم مقالاتی از سوی فضلا و نویسندگان در مورد آثار، اساتید و آرای فقهی و اصولی آیت‌الله محقق داماد به نگارش درآمده است که برای محققان و پژوهشگران قابل توجه خواهد بود.

بخش سوم این یادنامه به گفتگو با اساتید اختصاص یافته است که شامل ۱۶ مصاحبه می‌شود. بخش چهارم شامل زندگی‌نامه آیت‌الله داماد است که مؤسسه کتاب شناسی شیعه در این بخش سعی نموده بر اساس منابع، سرگذشت مناسب و متقنی از ایشان منعکس نماید.

همچنین در فصل آخر دیدگاه دانشوران و گفتگویی‌هایی که درباره آثار این فقیه فقید، از جمله پرونده‌هایی که در مجلات مهرنامه و شهر قانون منتشر شده، درج گردیده است.

گفتنی است، چاپ اول کتاب «آموزگار فقاهت؛ سرگذشت فقیه مدقّق آیت‌الله سید محمد محقق داماد(ره)» تألیف میرزامحمد کاظمینی، سید مجتبی میرشاه‌ولدی و علی‌اکبر صفری؛ در پاییز ۱۳۹۸، با شمارگان هزار نسخه، در ۵۶۷ صفحه و به قیمت ۸۰ هزار تومان از سوی انتشارات مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه چاپ و منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics