قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / آیت‌الله علم الهدی «فقه المقاومه» را تدریس می‌کند
نظارت بر استاد نباشد، دروس خارج درس نمی‌شود!/ ساماندهی و نظارت بر دروس خارج و تقریرات امری ضروری است

در مدرسه عالی نواب؛

آیت‌الله علم الهدی «فقه المقاومه» را تدریس می‌کند

درس خارج آیت‌الله علم الهدی با موضوع «فقه المقاومه» هر روز ساعت ۹ تا ۱۰ صبح در مدرس امام خمینی(ره) مدرسه علمیه عالی نواب برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد اسفندیاری، مدیر مدرسه علمیه عالی نواب گفت: درس خارج آیت‌الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، با موضوع «فقه المقاومه»، از ۷ مهر ۱۳۹۸ در مدرسه علمیه عالی نواب آغاز شده است.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه دین مبین اسلام دین خاتم و جامع بوده و متکفل پاسخ گویی به تمام نیازهای بشریت است، از این رو یکی از مباحث مستحدثه فقهی، بحث مقاوت است که آثار و ثمرات آن در بحث مدیریت نظام اسلامی و نیز در بحث تعاملات ‌بین‌المللی نمود می‌یابد.

وی افزود: بر این اساس دروسی که به مسائل فقهی روز جامعه اسلامی بپردازند مورد نیاز جامعه روحانیت است و برگزاری آن با اینکه نیاز به تحقیق، تحلیل و واکاوی بیشتری از طرف استاد و طلبه دارد، اما پاسخ گویی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و بزرگان حوزه علمیه بوده و گامی مهم در این عرصه است.

مدیر مدرسه علمیه عالی نواب با دعوت از طلاب برای شرکت در این درس، گفت: طلاب و دانش پژوهان سطح چهار حوزه علمیه که تمایل به شرکت در مباحث روز و مورد نیاز جامعه را دارند می‌توانند با انتخاب این درس در پرتال طلبگی خود نسبت به شرکت در این بحث فقهی اقدام کنند.

گفتنی است، درس خارج «فقه المقاومه» هر روز ساعت ۹ تا ۱۰ صبح در مدرس امام خمینی(ره) مدرسه علمیه عالی نواب مشهد (طبقه دوم) برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics