قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / آیت‌الله مکارم خواستار ورود جدی دستگاه دیپلماسی به وضعیت شیخ زکزاکی شد
آیت‌الله مکارم خواستار ورود جدی دستگاه دیپلماسی به وضعیت شیخ زکزاکی شد

در دیدار تعدادی از اعضای خانواده شیخ زکزاکی مطرح شد؛

آیت‌الله مکارم خواستار ورود جدی دستگاه دیپلماسی به وضعیت شیخ زکزاکی شد

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی و رسانه‌ها باید نسبت به پیگیری اوضاع شیخ زکزاکی اقدام جدی تری انجام دهند.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار تعدادی از اعضای خانواده شیخ زکزاکی که در بیت معظم له برگزار شد، شیخ زکزاکی را شخصیتی قهرمان و مبارز دانست و بیان کرد: این مجاهد در راه خدا شش فرزند خود را به اسلام تقدیم کرده‌اند.

ایشان با بیان اینکه وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی و همسر ایشان جای تاسف دارد، عنوان کرد: ظلم‌های بی شماری در حق شیخ زکزاکی و خانواده ایشان روا داشته اند و مجامع بین الملل نیز در این باره سکوت کرده‌اند.

این مرجع تقلید، سکوت جامعه جهانی و سران کشورهای مسلمان را خفت بار دانست و خاطرنشان کرد: دولت نیجریه مسئول این ظلم‌ها و جنایات بوده و ما آن را محکوم‌ می‌کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کر: شخصیت‌ها و علمای برجسته اسلام باید در این زمینه موضع گیری و تحرک داشته باشند، ما از اندیشمندان و صاحب‌نظران جهان اسلام‌ می‌خواهیم نسبت به این موضوع اعتراض کنند.

ایشان با بیان اینکه دولت نیجریه باید به ظلم علیه شیخ زکزاکی خاتمه دهد، مطرح کرد: این شخصیت ارزشمند در گرایش مردم نیجریه به اسلام و مکتب اهلبیت(ع) نقش برجسته‌ای داشته اند، از طرف دیگر ظلم‌هایی که به ایشان شده نیز در تاریخ کم سابقه بوده است.

این مرجع تقلید، شیخ زکزاکی را شهید زنده جهان اسلام دانست و یادآور شد: امیدواریم صدای شخصیت‌ها به گوش رهبران نیجریه برسد و مسئولان این کشور نسبت به انتقال شیخ زکزاکی به یکی از کشورهای اسلامی جهت معالجه موافقت به عمل آورند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه شیخ زکزاکی علیه حکومت نیجریه اقدامی نکرده، خاطرنشان کرد: جرم این شخصیت ارزشمند این است که نفوذ مردمی زیادی دارد و مردم ایشان را دوست دارند.

ایشان تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی و رسانه‌ها باید نسبت به پیگیری اوضاع شیخ زکزاکی اقدام جدی تری انجام دهد، همچنین لازم است اعتراض‌ها و پیگیری‌های لازم برای حل این مشکل صورت گیرد تا تا وضعیت این عالم مجاهد بهبود یابد.

صبر و استقامت شیخ زکزاکی، عنایت الهی است

همچنین، همزمان با ایام چهارمین سالگرد فاجعه شهادت جمعی از شیعیان نیجریه در زاریا به دست ارتش این کشور، جمعی از اعضای خانواده شیخ زَکزاکی، رهبر جنبش شیعیان نیجریه، با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی دیدار و گزارشی از وضعیت نامناسب جسمی شیخ زکزاکی و مانع تراشی دولت نیجریه در روند درمان وی، خدمت معظم له ارائه نمودند.

آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار با تجلیل از خدمات شیخ زکزاکی ابراز داشت: امیدواریم خداوند شرّ بدخواهان را به خود آنها برگرداند و اجر مضاعف و شفای کامل و عاجل به شیخ زکزاکی عطا فرماید و خدمات جهادی ایشان را به ثمر نهایی برساند و همچنین شهدای حادثه تلخ زاریا به ویژه شهدای خاندان زکزاکی را با شهدای صدر اسلام محشور فرماید.

ایشان ادامه داد: کار وقتی برای خدا باشد هم سهل‌ می‌شود و هم ماندنی! بسیاری از افراد هستند که رنج‌های بسیار کمتر از رنج‌های شیخ زکزاکی را نیز تاب‌ نمی‌آورند چه برسد به شهادت شش فرزند! اما ایشان مصداق این آیه قرآن کریم است که‌ می‌فرماید «وَ ینْصُرَکَ اللَّهُ نَصْراً عَزِیزاً».

معظم له خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم‌ می‌فرماید اگر کار برای خدا باشد در این مسیر هر مقدار سختی وجود داشته باشد خداوند دو برابر آسانی به شما عطا‌ می‌کند؛ «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یسْراً ٭ إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یسْراً»، در این آیات «عسر» دوم همان «عسر» اول است و هر دو با الف و لام آمده اند اما «یسر» دوم چون غیر از «یسر» اول است به صورت نکره آمده است؛ یعنی دشواری یکی است و آسانی دوتاست، و این آسانی به دنیال آن دشواری است و از آن جدا نیست، این وعده خداوند است و وعده خداوند تخلف ناپذیر است؛ «إِنَّ اللَّهَ لَا یخْلِفُ الْمِیعَادَ».

آیت‌الله جوادی آملی تاکید داشتند: صبر و استقامت شیخ زکزاکی، عنایت الهی است و اجر آن محفوظ است اما از سوی دیگر وظیفه سنگینی بر دوش ما قرار دارد، که امیدواریم خداوند به مسئولین و دست اندرکاران آن توفیق را عطا کند که در این زمینه به وظایف خود عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics