قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / آیت‌الله واعظ زاده مورد احترام علما بود/ کسی در علم و آثارش تردید نداشت
آیت‌الله واعظ زاده مورد احترام علما بود/ کسی در علم و آثارش تردید نداشت

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی تصریح کرد:

آیت‌الله واعظ زاده مورد احترام علما بود/ کسی در علم و آثارش تردید نداشت

آیت‌الله واعظ زاده خراسانی سال‌‌ها در حوزه و دانشگاه تدریس می‌کرد و مورد احترام علمای مشهد بود و کسی را ندیدم در علم و یا آثاری پژوهشی ایشان تردید کند.

شبکه اجتهاد: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال آیت‌الله واعظ زاده خراسانی، با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری و ترسیم شخصیت علمی و عملی ایشان به خبرنگار اجتهاد گفت: مرحوم آیت‌الله واعظ زاده «انسانی خوش‌فکر»، «عالمی مجتهد»، و «معتقد به انقلاب، امام و رهبری» بود.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با ذکر سابقه علمی آیت‌الله واعظ زاده و پرکاری ایشان در مسائل گوناگون معرفتی گفت: مرحوم واعظ زاده در مسائل گوناگون فقهی، اصولی، تفسیری، حدیث و تاریخی قلم زده است و آثار گرانمایه‌ای از خود به یادگار گذاشته است.

این استاد باسابقه حوزه علمیه مشهد، برجستگی خاص مرحوم آیت‌الله واعظ زاده خراسانی را در حوزه «قرآن» دانست و افزود: «المعجم فی فقه لغه القرآن» ایشان در حدود ۳۲ جلد چاپ شد و این کار عظیم مورد نظر و حمایت مقام معظم رهبری نیز بود.

وی به سابقه آشنایی خود با مرحوم آیت‌الله واعظ زاده خراسانی اشاره و بیان کرد: سالیانی در دانشگاه رضوی خدمت ایشان بودیم و ارتباطات فکری داشتم و در بعضی از مجلات علمی و پژوهشی که به عنوان عضو هیات تحریریه حضور داشتند، بسیار از محضر ایشان استفاده می‌کردیم.

کسی در علم و آثارش تردید نداشت

امام جمعه موقت شهر مشهد با بیان این‌که مسئله وحدت، اصل اساسی در اسلام و انقلاب است، خاطرنشان کرد: کسی با این خصوصیات علمی «منادی وحدت» باشد، بسیار برجسته و ممتاز است.

حجت‌الاسلام فرزانه همچنین تصریح کرد: آیت‌الله واعظ زاده خراسانی سال‌‌ها در حوزه و دانشگاه تدریس می‌کرد و مورد احترام علمای مشهد بود و کسی را ندیدم در علم ایشان و یا آثاری پژوهشی ایشان تردید کند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به فقدان حضور آیت‌الله واعظ زاده خراسانی ابراز کرد: در حوزه‌های علمیه باید فضایی ایجاد شود که امثال آیت‌الله واعظ زاده بیشتر رشد کنند.

یک دیدگاه

  1. … با کسی که میگفت اختلاف شیعه و سنی در مسأله ولایت مانند اختلاف دو فقیه در یک مسأله فرعی فقهی است … و تنها در تشخیص و اجتهاد خود دچار اشتباه شده است…..، نمیتوان شأنی دست و پا کرد. غفرالله له و لنا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics