قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / ائمه اربعه اهل‌سنت، شاگردان مذهب اهل‌بیت(ع) هستند/ به زودی پس از فلسطین، مکه هم آزاد خواهد شد
ائمه اربعه اهل‌سنت، شاگردان مذهب اهل‌بیت(ع) هستند/ به زودی پس از فلسطین، مکه هم آزاد خواهد شد

مفتی سوریه در دیدار آیت‌الله نوری‌ همدانی عنوان کرد:

ائمه اربعه اهل‌سنت، شاگردان مذهب اهل‌بیت(ع) هستند/ به زودی پس از فلسطین، مکه هم آزاد خواهد شد

شیخ احمد بدرالدین حسون در سخنانی با اشاره به جایگاه رفیع اهل‌بیت(ع) گفت: ائمه اربعه مالکی، شافعی، حنبلی و حنفی، همه شاگردان مذهب اهل بیت(ع) هستند. و وقتی به نَسَب فقهی این‌ها نگاه می‌کنیم می‌بینیم همه از اهل بیت هستند، اما در زمان حکومت عثمانی سعی کردند این نسبت را قطع کنند.

به گزارش شبکه اجتهاد، شیخ احمد بدرالدین حسون در دیدار آیت‌الله نوری همدانی گفت: ما از سرزمین شام خدمت شما آمده‌ایم که رسول خدا درباره آن فرمود: خدایا شام و یمن ما را مبارک قرار دهد.

در سوریه با ۱۰۰ کشور جنگیدیم

مفتی سوریه یا اشاره به تحولات سوریه گفت: ایران با ما در برابر تروریسم ایستاد و در حالیکه بیش از ۱۰۰ کشور از بالا و پایین به ما حمله کردند ما بر آن‌ها پیروز شدیم.

وی ادامه داد: از زمانی که انقلاب اسلامی ایران پیروز شد دشمن می‌خواست نور این انقلاب را خاموش کند تا نور و روشنایی این انقلاب در عالم اسلامی نماند.

این شخصیت برجسته سوری خاطرنشان کرد: آن‌ها به صدام برای این کار پول دادند اما وقتی به حافظ اسد گفتند از خمینی جدا شو تا سوریه را بهشت کنیم جواب داد: ما همراه خمینی به عنوان یک شخص نیستیم بلکه به عنولان یک پیام و رسالت همراه او هستیم. خمینی فقط برای ایران نیامده است.

شیخ حسون گفت: این انقلابی که شما بزرگان پرچمدار آن هستید نور را در تمام عالم پخش می‌کند.

وی با اشاره به جایگاه مهم شهر قم گفت: قم تنها شهری در عالم است که در هر خیابان آن چندین عمامه به سر دیده می‌شود و این افراد در قم باقی نخواهند ماند بلکه آنچه شما به آنها درس می‌دهید را منتشر خواهد کرد.

مفتی سوریه خاطرنشان کرد: پیامی که شما و امام خامنه‌ای فرستادید که مسلمین شیعه و سنی در خط واحد هستند اثر زیادی در عالم اسلامی داشت.

به زودی فلسطین و پس از آن مکه و مدینه هم آزاد می‌شوند

وی افزود: امروز به شما بشارت می‌دهیم که پیروزی در سوریه آشکار و ظاهر شده است و ان شا الله به زودی فلسطین و پس از آن مکه و مدینه هم آزاد می‌شوند.

مفتی سوریه ادامه داد: ما از صهیونیست‌ها نمی‌ترسیم بلکه از منافقین می‌ترسیم. منافقین روی میز با ما صحبت می‌کنند ولی بعد از آن با صهیونیست‌ها صحبت می‌کنند. اگر منافقین نبودند صهیونیست‌ها تا امروز وجود نداشتند.

شیخ حسون گفت: امروز فتنه تمام شده است و ما خود را آماده کرده‌ایم و منتظر نور مهدی(عج) هستیم.

وی یادآور شد: امروز شیعه و سنی در صف واحد هستند و تنها خوارج باقی مانده‌اند و آنها کسانی هستند که در مسجد روضه در منطقه سینا در مصر اقدام به انفجار کردند و شیخ بوطی را به شهادت رساندند. آنها در سوریه هم علما به ویژه علمای وحدت گرا را مورد هدف قرار می‌دهند و حتی فرزند مرا هم شهید کردند.

مفتی سوریه تصریح کرد: به نظر من هر شیعه در دنیا به سنت رسول الله اقتدا می‌کند و هر شخص سنی هم به واسطه محبت اهل بیت(ع) شیعه است. لذا ما یک میلیارد و نیم نفر شیعه داریم و همینطور یک میلیارد و نیم نفر سنی و این آن چیزی است که آنها را اذیت می‌کند.

وی تاکید کرد: طلاب قم، مصر و سوریه باید این فهم جدید از اسلام را یاد بگیرند.

شیخ حسون گفت: آنها دنبال این بودند که ایران را از جهان اسلام جدا کنند ولی نظرات شما مقابل آن‌ها ایستاد.

ائمه اربعه شاگردان مذهب اهل بیت(ع) هستند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه رفیع اهل بیت(ع) گفت: ائمه اربعه مالکی، شافعی، حنبلی و حنفی هم شاگردان مذهب اهل بیت(ع) هستند. و وقتی به نَسَب فقهی این‌ها نگاه می‌کنیم می‌بینیم اهل بیت هستند اما در زمان حکومت عثمانی سعی کردند این نسبت را قطع کنند.

بنابر گزارش حوزه، مفتی سوریه با تاکید بر اینکه جایز نیست مسلمانی ولایت اهل بیت(ع) را نداشته باشد گفت: امام نص الهی است ولی خلافت منصب سیاسی است. عمر و ابوبکر خلیفه بودند.

این شخصیت سوری بابیان اینکه نمی‌توان امام علی(ع) را کنار گذاشت چون نص است گفت: هر امامی خلیفه است اما هر خلیفه‌ای امام نیست لذا اگر خلیفه امام نداشته باشد گمراه میشود. عمر هم گفت: لولا علی(ع) لهلک عمر.

شیخ حسون ادامه داد: لذا امام علی(ع) برای عمر، ابوبکر و عثمان هم امام بود. امامت از ابراهیم شروع شده و تا قیامت ادامه خواهد داشت. امام یا حاضر است یا مخفی و از خدا می‌خواهیم ظهور حضرت را نزدیک کند و ما از سربازان ایشان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics