قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / احادیث منفرد فقهی الزامی؛ رفتار شیخ صدوق و چگونگی تحلیل آن
احادیث منفرد فقهی الزامی؛ رفتار شیخ صدوق و چگونگی تحلیل آن

تازه‌های نشر؛

احادیث منفرد فقهی الزامی؛ رفتار شیخ صدوق و چگونگی تحلیل آن

کتاب «احادیث منفرد فقهی الزامی؛ رفتار شیخ صدوق و چگونگی تحلیل آن» اثر جدید استاد سیدعلیرضا حسینی شیرازی از سوی نشر رودآبی به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، در بستر اعتبارسنجی برآمده از مکتب متأخران، با دیدگاه‌هایی روبرو می‌شویم که با واقعیت‌های حاکم بر تاریخ اعتبارسنجی احادیث شیعه فاصله بسیاری دارند. به عنوان نمونه می‌توان به یکی از دیدگاه‌های موجود در بحث توثیقات عام، اشاره کرد.

 بن مایه این دیدگاه از این قرار است: هرگاه با حدیث منفرد فقهی الزامی روبرو شویم که راوی یا روایان ناشناخته یا ضعیف از نگاه دانشمندان رجالی، در سند آن واقع شده باشد، اما یکی از اصحاب و بزرگان؛ مانند مرحوم کلینی یا شیخ صدوق به محتوای آن حدیث فتوا داده باشند، تمام راویان چنین سندی، در نگاه شخص فتوا دهنده، ثقه و قابل اعتمادند.

چنین پدیده‌ای، یکی از راه‌های شناخت راویان مورد اعتماد در میدان رفتار و سیره عملی اصحاب متقدم است. پژوهش حاضر، به قلم استاد سیدعلیرضا حسینی شیرازی، نشان خواهد داد که این برداشت، بر واقعیت‌های تاریخی استوار نیست.

گفتنی است، چاپ اول کتاب «احادیث منفرد فقهی الزامی؛ رفتار شیخ صدوق و چگونگی تحلیل آن» در ۱۳۵ صفحه و به قیمت ۸۰ هزار تومان از سوی رودآبی روانه بازار نشر شده است. علاقه‌مندان برای تهیه اثر با تخفیف۲۵% تا ۸ اردیبهشت‌ماه می‌توانند از طریق سایت طرائف اقدام نمایند.

قابل ذکر است؛ «ابراهیم بن هاشم؛ بازخوانی فرایند انتقال حدیث کوفه به قم و گمانه‌‌‌‌های وثاقت» و «اعتبار سنجی احادیث شیعه: زیرساخت ها، فرایندها، پیامدها» کتاب دیگر» دو اثر دیگر سیدعلیرضا حسینی شیرازی می‌باشد که از سوی این انتشارات نشر یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics