قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / احمد الریسونی «رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان» شد
احمد الریسونی «رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان» شد

احمد الریسونی «رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان» شد

نتایج انتخابات ریاست اتحادیه جهانی علمای مسلمان از پیروزی شیخ حمد الریسونی عالم مراکشی حکایت دارد تا وی در این منصب، جانشین یوسف القرضاوی شود.

به گزارش شبکه اجتهاد به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی ترکیه (AA)، انتخابات اتحادیه جهانی علمای مسلمان عصر چهارشنبه در شهر استانبول در غرب این کشور برگزار شد و بر اساس نتایجی که کمیته انتخابات اعلام کرد، «احمد الریسونی»، روحانی سرشناس مراکشی به عنوان رئیس جدید این اتحادیه انتخاب شد.

الریسونی ۶۵ ساله که از اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون و در دروه پیشین به عنوان نایب رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان فعالیت می‌کرد، با کسب بیش از ۹۳ درصد آرای ۴۱۰ رای دهنده در انتخابات امروز، به پیروزی رسید تا جانشین «یوسف القرضاوی»، روحانی سرشناس و ۹۲ ساله مصری مقیم قطر شود که از بدو تاسیس اتحادیه در سال ۲۰۰۴ تاکنون ریاست آن را بر عهده داشت.

به دنبال آن نیز، رئیس جدید اتحادیه جهانی علمای مسلمان هر یک از «احمد الخلیلی»، مفتی کل عمان، «خیرالدین قهرمان» از ترکیه، «سالم سقاف الجفری» از اندونزی و «عصام احمد البشیر» از سودان را به عنوان نواب رئیس انتخاب کرد و این مسئله نیز به تایید مجمع عمومی اتحاد رسید.

بنابرگزارش شفقنا، این در حالی است که الریسونی سابقه فعالیت به عنوان رئیس انجمن اسلامی «المستقبل» در مراکش طی سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ میلادی و ریاست جنبش «توحید و اصلاح» به عنوان شاخه تبلیغ حزب حاکم «عدالت و توسعه» در این کشور از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۳ را در کارنامه دارد و نخستین رئیس انجمن علمای اهل سنت به شمار می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics