قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «احکام سفر عتبات عالیات » ویژه اربعین منتشر شد

«احکام سفر عتبات عالیات » ویژه اربعین منتشر شد

 

حوزه: حجت الاسلام محمد مجید دایی دایی در حاشیه همایش ملی هیئت های فعال عرصه اربعین با اعلام این خبر افزود: در آستانه ایام اربعین حسینی، کتاب «احکام سفر عتبات عالیات» ویژه کاروان‌های پیاده‌روی اربعین حسینی مطابق با فتاوای آیات عظام و مراجع معظم تقلید خامنه‌ای، سیستانی و مکارم شیرازی منتشر شد.

وی ادامه داد: کتاب «احکام سفر عتبات عالیات» به همت حجت‌الاسلام علی‌رضا محمدی‌نژاد تألیف و توسط جامعه ایمانی مشعر منتشر شده است.

حجت الاسلام دایی دایی با بیان اینکه در این کتاب مباحث مختلف و احکام مورد نیاز یک زائر اربعین حسینی جمع آوری شده است، اظهارداشت: کلیه مباحث مورد نیاز در سه بخش « احکام و آداب پیش از سفر»، « احکام و آداب سفر» و « احکام و آداب پس از سفر» قابل استفاده کلیه عزاداران اربعین حسینی تهیه و تدوین شده است.

وی بیان داشت: کتاب «احکام سفر عتبات عالیات» پاییز ۱۳۹۴ در ۱۶۰ صفحه و به قیمت ۱۲۰۰۰ تومان به چاپ رسیده است و مبلغین، مسئولان کاروان‌های پیاده‌روی اربعین حسینی، زائران کربلا و سایر علاقه‌مندان و خادمین اربعین می‌توانند برای تهیه کتاب به پایگاه پاتوق کتاب مراجعه فرمایند، همچنین جهت سفارش عمده می‌توانند با شماره ۰۲۵۳۲۹۲۸۹۵۱ تماس بگیرند.

این کارشناس مسائل مذهبی در ادامه بیان داشت: چند سالی است که حدود ۵۰ هزار هیات از سراسر کشور، با نام «جامعه ایمانی مشعر» گرد هم آمده اند تا ضمن آشنایی و ارتباط مناسب و انتقال تجربیات به یکدیگر بتوانند به سمت پیشرفت و تعالی انقلاب اسلامی حرکت کنند.

حجت الاسلام دایی دایی، فلسفه وجودی جامعه ایمانی مشعر را ایجاد حلقه وصلی برای ارتباط هیات ها با یکدیگر و جلوگیری از موازی کاری میان برخی از آنها دانست و افزود: در این جامعه ایمانی تعداد زیادی از هیات‌ها دست به دست هم داده اند تا با شبکه سازی و هم افزایی در راستای اهداف انقلاب اسلامی حرکت کرده و ان‌شا‌الله به الگوی هیات تراز انقلاب اسلامی دست پیدا کند.

معاونت سمعی و بصری مشعر با اشاره به انتخاب شعار «هیهات منا الذله» برای سومین سال متوالی برای جامعه ایمانی مشعر، گفت: برای شبکه سازی در هیات‌ها احتیاج به یک نماد بیرونی داریم که یک بیننده بتواند به ارتباط درونی آن ها پی ببرد، بنا را بر این گذاشتیم که در مناسبت‌های مختلف یک شعار را برجسته کنیم تا با درج آن در گوشه پوستر هیات‌ها، ببیننده با تکرار مشاهده آن در هیات‌های مختلف به هماهنگی درونی بین آن ها پی ببرد.

وی خاطرنشان کرد: فرآیند انتخاب این شعار هم فرآیندی طولانی است که با فراخوان عمومی از هیئت ها شروع می شود و در ادامه از افراد و شخصیت های برجسته به علاوه رصد بیانات حضرت آقا و بررسی کتب مرتبط مانند کتاب های شعر کمک گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در حلقه اول کارشناسی از حدود ۲ هزار شعار، ۲۰۰ شعار به حلقه کارشناسی دوم می رود، در آنجا با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و شرایط کشور به ۳ شعار می رسند و در نهایت در حلقه سوم ۱۰۰ نفر شعار نهایی سال را انتخاب می کنند.

حجت الاسلام دایی دایی گفت: امسال نیز، چند شعار به حلقه ۱۰۰ نفره رسیده بود که با توجه به شرایط استکبار ستیزی شکل گرفته در کشور همان شعار «هیهات منا الذله» برای بار سوم انتخاب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics