قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / احکام مورد نیاز پرستاران در قالب کتاب منتشر شد
احکام مورد نیاز پرستاران در قالب کتاب منتشر شد

احکام مورد نیاز پرستاران در قالب کتاب منتشر شد

کتاب «پرستاری» از مجموعه‌ی فقه و زندگی، مشتمل بر احکام و آداب اخلاقی مربوط به جامعه پرستاران است که به همت حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح زاده به رشته‌ی تحریر در آمده است.

به گزارش شبکه اجتهاد، مشاغل مختلف صدها حکم واجب و مستحب و شرایط حقوقی و اخلاقی دارد که دانستن آن‌ها در سلامت روابط اجتماعی و تکامل اخلاق و معنوی انسان اثر می‌گذارد. همچنین صدها حرام و مکروه دارد که انجام آن فضای زندگی جمعی و اسلامی را آلوده می‌سازد. و ابهام آن دلهره و تردید می‌افریند. آشنایى با احکام ویژه‌ی اصناف و گروه‌های اجتماعی، براى دست‏ اندرکاران آن ضرورى و براى مراجعان به گروه‌ها و مشاغل، نیاز قطعى و براى اهل مطالعه، دانشی اجتماعى و دینى است.

پرستاری امری شریف و یکی از مشاغل پر اهمیت است و در آیین نجات بخش اسلام نیز به پرستاری از بیماران حتی اسیران بیمار و مجروح سفارش و توصیه شده است. بنابراین با توجه به اهمیت پرستاری و لزوم آموختن فرهنگ و اخلاق و مخصوصا احکام پرستاری، در کتاب پیش رو چکیده ای از احکام مورد نیاز پرستاران گرامی جمع آوری و ارائه شده است.

مفاهیم این کتاب که مطابق با فتاوای بنیان گذار جمهموری اسلامی ایران، امام خمینی و در بعضی از موارد فتاوای سایر مراجع می‌باشد، دربردارنده‌ی مسائل ویژه‌ی پرستاران و بیمارانی است که در محیط بیمارستان با پرستاران محترم سر و کار دارند.

کتاب حاضر مشتمل بر سه فصل است که عناوین آن عبارت اند از: «فصل اول: کلیات پرستاری»، «فصل دوم: اخلاق پرستاریی» و «فصل سوم: احکام پرستاری».

در نخستین فصل کتاب موضوعاتی چون: ارزش پرستاری و پرستاری در اسلام بیان شده و در دومین فصل نیز اخلاق پرستاری و رعایت اخلاق در برخورد پرستار با بیمار مورد توجه قرار گرفته است. سومین و آخرین فصل از کتاب نیز به مفاهیمی چون؛ احکام عبادت و احکام اجتماعی و طهارت و مسائل مالی اختصاص دارد.

یادآوری می شود کتاب حاضر را انتشارات بهار دل‌ها در قطع رقعی و ۸۴ صفحه چاپ و منتشر کرده است.

احکام شرعی پرستاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics