قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / از حقوق حیوانات تا ذبح شرعی
از حقوق حیوانات تا ذبح شرعی

تازه‌های نشر؛

از حقوق حیوانات تا ذبح شرعی

کتاب «طب دامپزشکی و نقش آن در فقه اسلامی» توسط محققان موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در شعبه شمالغرب تدوین و روانه بازار نشر شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، کتاب «طب دامپزشکی و نقش آن در فقه اسلامی» با همکاری دکتر عارف هوشیاری از محققان موسسه رازی شعبه شمالغرب و دکتر غلامرضا نجفی عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه تدوین و گردآوری شده است.

کتاب حاضر شامل اطلاعاتی درباره اهمیت آناتومی، بیماری‌های مشترک انسان و دام و حقوق حیوانات در فقه است.

این کتاب در پنج فصل شامل احکام و قوانین اسلام در خصوص حیوانات، احکام و قوانین ذبح حیوانات در اسلام، حیوانات حلال گوشت، حرام گوشت و قوانین آنها، احکام اسلامی و اصول پیشگیری از بیماری‌های مشترک و آناتومی عمومی حیوانات تدوین شده است.

بنابراین گزارش، دو سال برای گردآوری و تدوین مطالب این اثر زمان برده شده و در جمع آوری مطالب این کتاب به رساله توضیح المسائل هشت مرجع تقلید و منابع فقه اسلامی استناد شده است.

این کتاب را دکتر علی آمقی رودسری عضو هیئت علمی و رئیس شعبه شمالغرب موسسه رازی و حجت‌الاسلام سید کریم صادقی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در موسسه، از نظر علمی و فقهی ویراستاری کردند.

مطالب کتاب به صورت ساده، قابل فهم و قابل استفاده برای افراد حوزوی، فعالان حوزه دامپزشکی و مشاغل مرتبط با این بخش است.

چاپ اول کتاب «طب دامپزشکی و نقش آن در فقه اسلامی»، تابستان امسال در هزار نسخه توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان غربی منتشر و در تمام واحدهای جهاد دانشگاهی سراسر کشور توزیع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics