قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / از «فقه نفت و گاز» تا «بررسی فقهی، حقوقی حمایت از تولید ملی»
فقه نفت و گاز

تازه‌های نشر؛

از «فقه نفت و گاز» تا «بررسی فقهی، حقوقی حمایت از تولید ملی»

کتاب «بررسی فقهی، حقوقی و اقتصادی حمایت از تولید ملی» و کتاب «فقه نفت و گاز» به‌تازگی از سوی انتشارات خرسندی روانه بازار نشر شده است.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، کتاب «فقه نفت و گاز» به قلم ابراهیم موسی‌زاده با همکاری هادی شکری به صورت دوزبانه فارسی و عربی در ۲۰۰ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۶هزار تومان به چاپ رسیده است.

در مقدمه کتاب به قلم موسی‌زاده آمده است: نفت و گاز و فرآورده‌های آن‌ها به عنوان کالای استراتژیک با تأثیر شگرف بر عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ملل و کشورها به‌ویژه کشورهای نفت‌خیز و صادرکننده و واردکننده، تبدیل به یک موضوع مهم بین‌المللی شده است که از ابعاد مختلف به ویژه از منظر حقوقی و قوانین و مقرارت بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

این کتاب مشتمل بر چهار فصل است که شامل مباحثی از «فقه اموال و مالکیت»، «فقه العقود»، «انفال» و «احیای موات و مشترکات» است که همراه با ترجمه‌ فارسی و به منظور آشنایی با ابعاد مهم فقه و نفت و گاز عرضه می‌شود.

همچنین کتاب «بررسی فقهی، حقوقی و اقتصادی حمایت از تولید ملی» (مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی) در ۳۹۵ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۰ هزار تومان انتشار یافته است.

در مقدمه کتاب آمده است: با توجه به این‌که یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی، موضوع حمایت از تولید ملی است، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی به عنوان بازوی پژوهشی مجلس شورای اسلامی، تصمیم به برگزاری همایشی تحت عنوان «بررسی فقهی – حقوقی و اقتصادی حمایت از تولید ملی» گرفت.

بر این اساس، مرکز با دعوت از اساتید مراکز مختلف حوزوی و دانشگاهی، جلسات متعددی در این خصوص برگزار کرد و در مجموع دو محور فقهی – حقوقی و اقتصادی جهت فراخوان مقاله پیشنهاد شد. پس از تعیین محورها در حدود ۵۰ چکیده مقاله به دبیرخانه همایش رسید.

کمیته علمی و کمیته تخصصی (فقهی – حقوقی و اقتصادی) با برگزاری جلسات متعددی عناوین و محتوای مقالات رسیده را تنقیح و از برخی محققان نیز به طور خاص دعوت به همکاری کردند. در نهایت پس از جلسات متعدد و ارزیابی‌های علمی چکیده مقالات، ۲۱ عنوان مقاله تأیید اولیه شد و با توجه به اهمیت موضوعات و هم‌پوشی بعضی از مقالات نهایتا ۱۳ مقاله در دو بخش حقوقی و اقتصادی مورد تأیید نهایی قرار گرفت و نگاشته شد.

دانلود فهرست و مقدمه کتاب کتاب «فقه نفت و گاز» + لینک خرید

دانلود فهرست و مقدمه کتاب «بررسی فقهی، حقوقی و اقتصادی حمایت از تولید ملی» + لینک خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics