قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / از «نجف و واتیکان، تکریم انسان» تا «فیلسوفان مسلمان و دالان تاریک سیاست»

در دهمین شماره مجله تقریرات بخوانید:

از «نجف و واتیکان، تکریم انسان» تا «فیلسوفان مسلمان و دالان تاریک سیاست»

دهمین شماره دوفصلنامه فرهنگی «تقریرات» (اسفند ۱۳۹۹) با آثار و گفتاری از اندیشوران حوزه و دانشگاه چاپ و در پیشخوان مطبوعات قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، جدیدترین شماره دوماه‌نامه فرهنگی «تقریرات» به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی علی اشرف فتحی، در آستانه نوروز ۱۴۰۰ در ۵۲ صفحه و با قیمت ۱۵ هزار تومان روانه بازار مطبوعات شد.

این شماره به دو پرسش اصلی پرداخته‌ است؛ ۱- دیدار پاپ و آیت‌الله‌ سیستانی چه اهمیتی داشت؟ ۲- آیا از آثار فیلسوفان مسلمان می‌توان نظریات سیاسی و اجتماعی برداشت کرد؟

براساس این گزارش، رافائل مائوریلو شیعه‌شناس و استاد ایتالیایی دانشگاه تهران از دیدار تاریخی نجف سخن می‌گوید و نیز سعید جازاری، آرمان ذاکری و حامدی قدیری یادداشت‌هایی در این باره نگاشته‌اند.

همچنین، امکان سنجی امتداد سیاسی فلسفه‌های اسلامی با آثاری از سید صادق حقیقت، احسان شریعتی، محمدمهدی مجاهدی، شریف لک‌زایی و حمیدرضا سعادت نیاکی؛ مورد بررسی و مداقه قرار گرفته است.

متن رساله‌ای منسوب به شیخ بهایی درباره فرقه‌های صوفیه و مقاله‌ای درباره برخی مبانی و آرای فقهی و اصولی مرحوم آیت‌الله‌ شریعتمداری در آستانه سی و پنجمین سالگرد درگذشت وی از دیگر مطالب شماره دهم تقریرات است.

علاقه‌مندان می‌توانند مجله تقریرات در قم: دکه‌های مطبوعاتی شهر، کتاب‌فروشی خانه کتاب در چهارراه بیمارستان(شهدا) و در تهران: کتاب‌فروشی اسم (بین خیابان‌های ابوریحان و فلسطین، نبش بن‌بست سروش، پلاک ۱۱۲۶) و دکه روزنامه‌فروشی روبه‌روی در اصلی دانشگاه تهران (جنب انتشارات خوارزمی) تهیه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics