قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / همه مطالب / اقتصاد و بازار / اساتید حوزه کتاب «درآمدی بر مفهوم عدالت اقتصادی» را نقد کردند

اساتید حوزه کتاب «درآمدی بر مفهوم عدالت اقتصادی» را نقد کردند

حوزه: دو تن از اساتید و اعضای هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در نشستی علمی کتاب « درآمدی بر مفهوم عدالت اقتصادی و شاخص های آن » مورد نقد و بررسی قرار گرفت. در ابتدای این نشست پس از ارائه مطالبی توسط، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا لشکری نویسنده کتاب در سخنانی اظهارداشت: در این کتاب مفهوم عدالت اقتصادی امری مهم و خطیر می باشد که باید بیش از پیش نسبت به تببین و تشریح آن و ابعاد مرتبط این مفهوم پرداخته شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه افزود: در این کتاب بدون اینکه مبانی عدالت مورد بررسی قرار گیرد معیارهای عدالت استخراج شده است و با توجه به اینکه یکی از مبانی تحقیق اقتصاد اسلامی است به این موضوع به اندازه کافی پرداخته نشده است.

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر هادوی نیا با اشاره به فهرست بندی کتاب خواستار جابجایی برخی از فصول شد.

استادیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهارداشت: در بحث نظریه های عدالت بنده معتقد هستم به مقوله فلسفه نظری کمتر مورد توجه و بحث قرار گرفته است.

وی ادامه داد: کشف مبانی فلسفی و نظریه های عدالت اقتصادی در واقع کمک می کند ما بتوانیم نظریات عدالت را ابداع کنیم تا نظریه عدالت شکل بگیرد و بحث از معیارهای عدالت بحثی بی پایه است.

در انتهای این نشست علمی، کارشناسان به سوالات حاضرین در جلسه پاسخ دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics