قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / مرجعیت / استقلال علمی و سیاسی حوزه‌های علمیه باید محفوظ بماند
استقلال علمی و سیاسی حوزه‌های علمیه باید محفوظ بماند

آیت‌الله موسوی اردبیلی:

استقلال علمی و سیاسی حوزه‌های علمیه باید محفوظ بماند

آیت‌الله موسوی اردبیلی بر هجرت طلاب به شهرستانها و حفظ استقلال علمی و سیاسی حوزه‌های علمیه تاکید کرد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه پس از استماع گزارش وضعیت حوزه‌ها و طلاب، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه باید استقلال علمی و سیاسی خود را حفظ نموده و سنت مرسوم آزادی تدریس و تدرّس حوزه‌ها همچنان با جدیت ادامه یابد.

او در بخشی دیگر از سخنان خویش تاکید کرد: انتظار بر این است که مدیران و دست اندرکاران حوزه‌های علمیه ارتباط بیشتری با مراجع و بزرگان حوزه داشته باشند و از رهنمودهای آنان بهره‌مند شده و دغدغه‌های مراجع و علما را در دستور کار خود قرار دهند.

آیت‌الله موسوی اردبیلی در ادامه، با تأکید به اهمیت رشد علمی و معنوی روحانیون گفت: در گذشته، روحانیون، پس از رسیدن به مراتب علمی و معنوی، به شهرها و روستاها هجرت می‌کردند و این چنین، مردم با علما و بزرگان ارتباط بیشتری داشتند. مرحوم آیت‌الله بروجردی(ره) تأکید داشتند که روحانیون پخته و عالم که سنین جوانی را پشت سر گذاشته‌اند به شهرها و روستاها هجرت کنند تا اثر بیشتری بر نفوس داشته باشند.

در پایان دیدار، معظم‌له رشد و تعالی حوزه‌های علمیه و موفقیت روزافزون طلاب را از خداوند مسئلت کرد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور هم گزارشی از وضعیت حوزه‌های علمیه و طلاب ارائه نموده و بیان داشت: متاسفانه بسیاری از شهرها و روستاهای کشور از نعمت علما و روحانیون اثرگذار بی‌بهره شده است و این مسئله نگران کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics