قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / اصل ولایت فقیه دارای ادله شرعی و عقلی است/ هجمه علیه ولایت فقیه را تحمل نخواهیم کرد
سیاق در مباحث اصولی به عنوان یک اماره مطرح و بحث شود

رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم:

اصل ولایت فقیه دارای ادله شرعی و عقلی است/ هجمه علیه ولایت فقیه را تحمل نخواهیم کرد

 افرادی که علیه ولایت فقیه هجمه و رفتار غیر عقلائی از خود بروز می‌دهند، در واقع برخلاف جریان عمومی حوزویان حرکت می‌کنند، اینها یا جاهل یا مغرض‌اند؛ جاهل باید را آگاهی داد و مغرض را سرجایش نشاند.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی در ابتدای درس خارج اصول خود با اشاره به جایگاه ولایت فقیه در دین گفت: انقلابی که در ایران سال ۵۷ به  پیروزی رسید، دارای مبانی فکری و اسلامی است و از آن روز تا کنون براساس همان مبانی شاهد تداوم انقلاب و اقتدار آن در منطقه و بین الملل هستیم.

رئیس انجمن اصول  فقه حوزه علمیه قم بابیان اینکه زمان حدوث و تثبیت انقلاب گذشته و الان در بقاء و تدام انقلاب امام راحل قرار داریم، فرق مهم انقلاب اسلامی با سایر انقلاب را، در فرازمانی عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی محدود در زمان نیست، بلکه دارای مبانی خاص فرا زمانی است.

این استاد حوزه اظهار داشت: به همین دلیل در این دنیای بسیار پیچیده، نظام در عرصه‌های بین المللی و منطقه‌‌ای، حرف برای گفتن دارد و حتی بر همین اساس رهبر انقلاب معتقدند زمانی خواهد آمد که آمریکا را به طور کامل از منطقه بیرون خواهیم کرد.

محمدی با تاکید براینکه شاهد بعضی نارفتاریها و هجمه‌ها علیه جایگاه ولی فقیه از سوی افرادی در جامعه هستیم اظهار داشت:‌‌ این هجمه‌ها علیه جایگاه ولایت فقیه کاری بسیار غیرعقلایی است و حتی شرع، عقلا و هیچ حاکمتیی آن را نمی‌پذیرد، چون ولایت فقیه داری مبنای فقهی، شرعی و از انسان عالم و فقیه یعنی امام راحل مطرح شده است.

وی گفت: اصل ولایت فقیه دارای ادله شرعیه و عقلیه و از مشروعیت و مقبولیت برخوردار است و بر‌‌این دو مبنا پایه گذاری شده و از طرفی دیگر نظام اسلامی با ‌‌این مبنا گره خورده و نظام بدون ولی فقیه بی مبنا است و در نگاه دیگر، مردم اصل ولایت فقیه را پذیرفتند.

رئیس انجمن اصول  فقه حوزه علمیه قم عنوان کرد: از نگاه دیگر مسئله ولایت فقیه مورد پذیرش بزرگان حوزه، اساتید حوزوی و دانشگاهی قرارگرفته و اشکالاتی که بر‌‌این مبنا می‌شود، پاسخ داده شده، هر چند‌‌این اعتراض  را به حوزه و حوزویان دارم که بیش از‌‌این باید از نظر علمی و کاربردی موضوع ولایت فقیه مورد بحث قرار دهند.

وی ابراز داشت: ‌‌این کوتاهی از حوزویان است که کمتر در مورد جایگاه ولی فقیه در حوزه فعالیت شده ولی در مجموع مقالات و نشست‌های علمی خوبی در مسئله ولایت فقیه نوشته و برگزار شده و معقتدیم نباید به‌‌این‌اندازه بسنده کرد بلکه باید تلاش بشتری در مورد تبیین جایگاه ولایت فقیه کرد .

این استاد حوزه با بیان ‌‌اینکه اساسا نظام بدون ولایت فقیه بی معنا است به هجمه بعضی افراد به مسله ولایت فقیه اشاره کرد واظهار داشت: ما حوزویان به افرادی که قصد داشته باشند بدون هیچ استدلالی به مسئله ولایت فقیه هجمه‌ای داشته باشند، نخواهیم داد.

محمدی گفت: اگر کسی با ‌اندیشه علمی حرف بزند،‌ اندیشمندان حوزه با سخن علمی به او پاسخ می‌دهند، اما اگر کسی بخواهد بدون‌اندیشه عملی به جایگاه ولایت فقیه هجمه کند، ما حوزویان چنین اجازه‌ای نخواهیم داد.

این استاد حوزه افزود: ما نسبت به‌‌این افراد که بدون رفتار غیر عقلایی، رفتارهای زننده نسبت به انقلاب دارند، ساکت نخواهیم نشست؛ همه حوزویان و اساتید به‌‌این گونه افراد می‌گویم از‌‌این گونه رفتار غیر علمی و غیر عقلایی دست بردارند؛ اگر‌‌این نوع رفتار تکرار شود ما حوزویان اجازه نمی‌دهیم کسی اصول انقلاب و دفاع مقدس را مورد هجمه و خدشه قرار دهد.

رئیس انجمن اصول  فقه حوزه علمیه قم عنوان کرد:‌‌این گونه افراد که‌‌این گونه رفتارمی کنند برخلاف جریان عمومی حوزیان حرکت می‌کنند، جاهل یا مغرض‌اند؛ جاهل باید را فهماند و مغرض را باید سرجایش نشاند. حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics