قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «اصول صدر»، ترجمه جدید از کتاب «بحوث فی علم الاصول»
«اصول صدر»، ترجمه جدید از کتاب «بحوث فی علم الاصول»

کتاب «اصول صدر» رونمایی شد؛

«اصول صدر»، ترجمه جدید از کتاب «بحوث فی علم الاصول»

دو جلد کتاب «اصول صدر» تالیف حسن مهدوی که در حقیقت، شرح، تحقیق و ترجمه کتاب بحوث فی علم الاصول است، رونمایی شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام حسن مهدوی در جمع خبرنگاران در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به رونمایی از کتاب اصول صدر گفت: علم اصول یک علم ابزاری برای اجتهاد کردن است و نیز به منظور استنباط احکام شرعی از روایات و ادله شرعی‌ می‌باشد.

او ادامه داد: این کتاب ترجمه، شرح و تحقیق کتاب بحوث فی علم الاصول است که تا کنون ۲ جلد از آن به چاپ رسیده است و ۵ جلد دیگر در دست ویراستار‌ می‌باشد.

مولف کتاب اصول صدر با اشاره به اینکه علم اصول یک علم ابزاری مهم در حوزه علوم اسلامی است خاطر نشان کرد: اگر شخصی بخواهد در یک رشته صاحب اثر شود بدون علم اصول غیر ممکن است.

او تالیف این کتاب را تحت اشراف آیت‌الله شیخ‌هاشم نیازی خرم آبادی اعلام کرد و افزود: از سال ۸۴ ترجمه روان و شرح برای این کتاب را ضرورت دانستم و طی ۱۳ سال کار دقیق و طاقت فرسایی در این زمینه انجام دادیم.

مهدوی در خصوص کتاب خاطرنشان کرد: شرح مطالب در پاورقی کتاب آمده است و سعی شده است تعداد جلدهای این کتاب به تعداد جلد اصلی کتاب باشد و نیز هر قسمت از کتاب را بر کتاب اصلی تطبیق داده‌ایم مثلا در کنار ترجمه شماره صفحه کتاب اصلی در مورد آن موضوع آمده است.

۲ دیدگاه

  1. این کار بیهوده‌ای است. شاید ترجمه کتاب‌های دورهٔ مقدمات حوزه و حتی کتاب‌های سطح نیاز برخی از طلاب باشد؛ اما کتابی مثل بحوث که در عالیترین سطح است، چه نیازی به ترجمه دارد؟ طلبه‌ای که مخاطب کتاب بحوث است، نیازی به ترجمه ندارد.

    • به نظر این کتاب حسب آنچه بالا ذکر شده فقط ترجمه صرف نیست بلکه شرح هم هست و البته کلام شما در صورت صرف ترجمه به نظر بلا اشکال است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics