قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / اظهار نگرانی آیت‌الله مدرسی از احتمال وقوع یک بحران اقتصادی
اظهار نگرانی آیت‌الله مدرسی از احتمال وقوع یک بحران اقتصادی

در پی شیوع گسترده جهانی کرونا ویروس؛

اظهار نگرانی آیت‌الله مدرسی از احتمال وقوع یک بحران اقتصادی

آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی بیماری کرونا را یک بیماری همه‌گیر جهانی برشمرد و عنوان کرد: «این بدین معنی است که جهان با تغییر و تحول خطرناکی رو به رو است و علاوه بر فاجعه‌ای که بیماری رقم می‌زند، بحران اقتصادی بزرگی نیز در پیش خواهد بود».

به گزارش شبکه اجتهاد، این مرجع تقلید مقیم عراق طی سخنانی توجه به چند نکته را مهم و ضروری برشمرد و گفت: «التجاء و تضرع به درگاه الهی مهم‌ترین عاملی است که انسان را مشمول رحمت خداوند قرار می‌دهد. ابتدا باید قلب‌ها و نیت‌های خود را خالص کنیم، از خیررسانی به همدیگر غافل نشویم و از خداوند متعال بخواهیم این بلا را دفع کند».

ایشان ادامه داد: «همه کشورها اعم از کشورهای درگیر و غیردرگیر، باید تمامی توان و تلاش خود را به کار گیرند. سازمان ملل در راه مبارزه و پیشگیری از این بیماری باید نقش خود را به درستی ایفا کند. ملت‌ها نیز حکومت‌ها را یاری کنند چرا که اگر همکاری مردم نباشد هیچ حکومتی قادر به مدیریت این بحران نخواهد بود. همچنین سازمان‌های مردم نهاد باید در این مسیر یاری‌رسان حکومت‌ها باشند».

معظم‌له با اشاره به نقش علما در کشورهای اسلامی، صدور فتواها و تعلیمات مناسب برای پیشگیری از انتشار این بیماری را مهم و لازم برشمرد و افزود: «از علما و روحانیون انتظار می‌رود در بسیج کردن جوانان جهت خدمات رسانی نقش فعال داشته باشند».

آیت‌الله مدرسی سپس افزود: «بر همگان لازم است در مواجهه با این بیماری فعال باشند، خطر آن را جدی گرفته و به اقدامات توصیه شده عمل کنند».

ایشان در پایان از رسانه‌ها خواستند با اطلاع رسانی مناسب و به دور از درگیری‌های سیاسی، مخاطبان را آگاه کرده و مردم را به درستی آموزش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics