قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / اعلام آغاز ماه رمضان در برخی کشورهای اسلامی
اعلام آغاز ماه رمضان در برخی کشورهای اسلامی

گزارش؛

اعلام آغاز ماه رمضان در برخی کشورهای اسلامی

تاکنون کشورهای: عربستان سعودی، قطر، امارات، کویت، سوریه، بحرین و دیوان اهل سنت عراق و نیز اقلیم کردستان، فلسطین، لبنان، سودان و مصر فردا دوشنبه را، اول ماه مبارک رمضان اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، براساس گزارش‌های رسانه‌ای، دیوان پادشاهی عربستان سعودی شامگاه امروز (یک شنبه) با صدور بیانیه ای، تایید کرد که بنا بر اعلام اداره استهلال در دادگاه عالی این کشور، فردا (دوشنبه) نخستین روز ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۵ هجری قمری است.

«عبدالله بن سلطان النعیمی»، وزیر دادگستری امارات به نوبه خود اعلام کرد که برای کمیته استهلال این کشور به ریاست وی، رویت هلال ماه به اثبات رسیده و در نتیجه آن نیز، فردا نخستین روز ماه مبارک رمضان می باشد.

کمیته استهلال وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر نیز با صدور بیانیه ای پس از برگزاری نشست خود در ساختمان وزارتخانه، تایید کرد که در این کشور نیز امروز آخرین روز ماه شعبان بوده و فردا اولین روز ماه مبارک رمضان است.

سازمان‌های رویت شرعی در کویت و بحرین نیز در بیانیه‌های جداگانه، تایید کردند که به دنبال رویت هلال ماه در این دو کشور عرب حاشیه خلیج فارس، امروز آخرین روز ماه شعبان و فردا اولین روز ماه مبارک رمضان می باشد.

دیوان وقف اهل سنت عراق و وزارت اوقاف اقلیم کردستان در شمال این کشور نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه، امروز آخرین روز ماه شعبان و فردا را به عنوان اولین روز ماه مبارک رمضان اعلام کردند.

شورای علمی فقهی در وزارت اوقاف سوریه نیز در بیانیه‌ای پس از برگزاری جلسه مربوط به استهلال در یکی از مساجد شهر دمشق، پایتخت این کشور، تاکید کرد که فردا اولین روز ماه مبارک رمضان می‌باشد.

شیخ «محمد حسین»، مفتی بیت المقدس و سرزمین‌های فلسطینی نیز پس از نشست دارالافتای فلسطین در مسجد الاقصی، از اثبات رویت شرعی هلال ماه خبر داده و فردا را نخستین روز ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

دارالافتای وابسته به دولت تحت رهبری جنبش حوثی «انصارالله» یمن و وزارت اوقاف و ارشاد دولت مستعفی این کشور نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه، تایید کردند که و فردا اولین روز ماه مبارک رمضان است.

«عبداللطیف دریان»، مفتی اهل سنت لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای، تاکید کرد که در این کشور امروز آخرین روز ماه شعبان و فردا نخستین روز ماه مبارک رمضان می‌باشد.

دارالافتای مصر و مجمع فقه اسلامی سودان نیز در بیانیه‌های جداگانه، اعلام کردند که به دنبال اثبات رویت هلال ماه، فردا در این دو کشور همسایه اولین روز ماه مبارک رمضان است.

این در حالی است که در برخی دیگر از کشورهای جهان از جمله، پاکستان، ترکیه، اندونزی، مالزی، برونئی، استرالیا، سنگاپور، هند، تایلند و بنگلادش فردا آخرین روز ماه شعبان و پس فردا اولین روز ماه مبارک رمضان اعلام شده است.

وزارت اوقاف و امور دینی عمان در بیانیه‌ای، اعلام کرد که رویت هلال در این کشور ثابت نشده و بر همین اساس نیز، فردا آخرین روز ماه مبارک شعبان و پس فردا (سه شنبه) نخستین روز ماه مبارک رمضان است.

«احمد حسنات»، مفتی اردن نیز به نوبه خود از عدم اثبات رویت هلال در این کشور خبر داده و بر همین اساس، فردا را آخرین روز ماه مبارک شعبان و پس فردا را نخستین روز ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

دارالافتای مستقر در شهر طرابلس، پایتخت لیبی و اداره کل اوقاف دولت منصوب مجلس نمایندگان این کشور نیز در بیانیه‌های جداگانه، اعلام کردند که فردا آخرین روز ماه شعبان و پس فردا نخستین روز ماه مبارک رمضان است.

یک دیدگاه

  1. دادگاه عالی طالبان هم دوشنبه رو اول ماه رمضان اعلام کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics