قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / اقدام مذبوحانه اهانت به تمثال امام راحل در میدان مرجعیت قم!
اقدام مذبوحانه اهانت به تمثال امام راحل در میدان مرجعیت قم!

واکنش‌ها‌ و محکومیت‌ها؛

اقدام مذبوحانه اهانت به تمثال امام راحل در میدان مرجعیت قم!

این جسارت که در آستانه روز ۱۲ فرودین یوم الله جمهوری اسلامی واقع شده است؛ چنگ انداختن بر آفتابی تابان است و جز خذلان هتاکان هیچ پیامدی نخواهد داشت. ملت ما امام خود را عاشقانه و مؤمنانه دوست دارند و پیوند بین امام و امت پیوندی الهی و آسمانی است.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، دهم فروردین ماه ۱۴۰۱ ساعت ۲۲ اِلِمان حضرت امام خمینی قدس سره الشریف در میدان مرجعیت قم به آتش کشیده شد و فیلم آن در شبکه‌‌‌‌های ضدانقلاب پخش گردید.

بعد از آتش زدن تمثال مبارک حضرت امام خمینی در میدان مرجعیت قم توسط مزدوران بی شرف منافق، جمعی از مردم قم با در دست داشتن تصاویر امام و رهبری در میدان مرجعیت، اعتراض خود را به این اقدام احمقانه و رذیلانه، اعلام کردند و نیز واکنش و محکومیت‌هایی از سوی اساتید حوزه علمیه قم صورت گرفت.

اقدام بزدلانه چنگ انداختن بر آفتابی تابان است و جز خذلان هتاکان هیچ پیامدی نخواهد داشت

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت اقدام مذبوحانه اهانت به امام راحل عظیم الشأن، بیانیه‌ای به امضای استاد سید‌‌‌‌هاشم حسینی بوشهری، رییس شورای عالی جامعه مدرسین صادر کرد که بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم؛ اقدام بزدلانه در هتک حرمت به مقام شامخ بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران؛ امام خمینی(قدس سره)، اقدامی جاهلانه و مذبوحانه بود که نخواهد توانست کمترین تأثیری در تخریب شخصیت آن مرد راستین کارزار مبارزه با طاغوت بگذارد.

این جسارت که در آستانه روز ۱۲ فرودین یوم الله جمهوری اسلامی واقع شده است؛ چنگ انداختن بر آفتابی تابان است و جز خذلان هتاکان هیچ پیامدی نخواهد داشت.

ملت ما امام خود را عاشقانه و مؤمنانه دوست دارند و پیوند بین امام و امت پیوندی الهی و آسمانی است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن این جسارت نابخردانه از مسئولان قضایی و امنیتی در خواست دارد با مسببان این اهانت که قلب مؤمنین به اسلام و انقلاب را در روزهای سراسر اقتدار این مرزوبوم به درد آورده است برخود قاطع و انقلابی نماید.

چهره نورانی امام خمینی این شخصیت بزرگ اسلام و جهان، امروز یک الگوی جهانی برای آزادیخواهان و حق طلبان است و این نورانیت با این زبونی‌‌ها و جهالت‌‌ها کم فروغ و خاموش نخواهد شد.یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ. والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

آتش سوزی رذیلانه، عشق ملت به امام را در دل مردم کم نخواهد کرد

استاد علیرضا اعرافی، طی سخنانی با اشاره به اقدام شبانه و رذیلانه برخی سلطنت طلبان و منافقین در آتش زدن تصویر امام راحل در قم اظهار داشت: این اقدام در ادامه زنجیره‌ی رذیلانه از سوی سلطنت طلبان است و این کار پستی بود که عواطف مردم قم را برانگیخت و مسئولان امنیتی ریشه‌های این موضوع را می‌بایست مورد پیگیری قرار دهند و با خاطیان برخورد کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: قم قهرمان با یک مقاله ننگین علیه امام راحل، انقلاب اسلامی را پیش برد و دشمنان ملت بزرگ قم بدانند که با این اقدامات کاری از پیش نمی‌برند.

امام جمعه قم اضافه کرد: با آتش سوزی رذیلانه، آتش عشق ملت به امام در دل مردم کم نخواهد شد و ملت بزرگ قم ایران در برابر این حرکت زشت و دسیسه‌های دشمنان ایستادگی خواهد کرد و با برپایی راهپیمایی این اقدام زشت را محکوم خواهند کرد.

توهین به امام(ره) مصداق بارز توهین به تراث گرانقدر شیعی و اسلامی است

استاد ابوالقاسم علیدوست، مدرس دروس خارج و رئیس انجمن علمی فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای نوشت: باسمه تعالی. توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره)، مصداق بارز توهین به تراث گرانقدر شیعی و اسلامی است.

دشمنان اسلام و انقلاب و مزدورانشان بدانند با این توهین ها راه به جایی نخواهند برد و اراده خدای متعال مبنی بر پیروزی کامل انقلاب اسلامی محقق خواهد شد:  «یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُون» (الصف: ۸)

توهین به امام خمینی، نشانه درماندگی و بیچارگی دشمنان انقلاب است

استاد محمدجواد فاضل لنکرانی در ابتدای درس خارج «صلات مسافر» با محکوم کردن توهین به حضرت امام خمینی(ره)، توهین به ایشان را نشانه درماندگی و بیچارگی دشمنان انقلاب دانست. متن بیانات آیت الله فاضل لنکرانی از قرار ذیل است:

یک نکته راجع به این عمل بسیار مزبوحانه و بزدلانه‏ای است که إلمان حضرت امام را در میدان مرجعیت آتش زده‌اند. روشن است که این کار، کار مردم نیست. این خیلی واضح است.

این کار، کاری سازماندهی شده، از بیرون کشور است. مزدورانی دارند که پول می‌‌‌‌‌گیرند و این کارها را می‌‏کنند. مباشران این کارها، دنبال گرفتن پول هستند. طراحان این کارها نیز، فکر می‌‌‌‌‌کنند به خیال خام خودشان، با این آتش زدن مثلا، یک تزلزلی در این انقلاب عظیم و اعتقادات مردم به وجود می‏آید. اینها نه امام را و نه انقلاب را و نه مردم را نشناخته‌‏اند.

با همه مشکلاتی که وجود دارد و این مشکلات نیز کم نیستند. روزی نیست که کسی انقلابی باشد و از مشکلاتی که برای مردم وجود دارد، خون دل نخورد. واقعاً آن کسی که انقلابی است، روی اساس دین و اعتقادات و اساس پایه‌های فکری، در این زمینه دغدغه دارد. در مورد این گرانی‏ها واقعاً انسان خون دل می‌‌‌‌‌خورد که یک انسان معمولی چگونه می‌‌‌‌‌تواند زندگی‌‏اش را بگذراند. ولی با همه این حرفها و مشکلات و با همه این دزدی‌ها و ناجوانمردی‌‏هایی که برخی از مسئولین در دوره‌های مختلف به این مردم کرده‌اند وخیانت‌هایی که به دین و انقلاب و مردم کردند، با همه اینها، آن کسی که انقلاب را با همه وجودش پذیرفته، با آتش زدن یک إلمان تزلزل پیدا نمی‌کند. آن خانواده‌هایی که جوانشان (نه یکی، بلکه گاهاً چند فرزند) را در راه این انقلاب داده‏اند، با این حرفها و کارها تزلزل پیدا نمی‌‏کنند.

تزلزل، مال انقلابی نماهاست، مال کسانی است که «نُؤمِنُ بِبَعضٍ وَ نَکفُرُ بِبَعض» هستند. اما کسی که واقعاً می‏‌داند انقلاب از اساس دین برخاسته است و یک امر سیاسی به معنای مصطلح در دیگر انقلاب‌‏ها در کشورهای دیگر نبود، بلکه مبتنی بر دین بوده و رهبری آن با یک فقیه، فیلسوف، عارف و آشنای به دین، جزو آشناترین افراد زمان خودش بود، با این حرفها تزلزل پیدا نمی‌کند. مردم هم که با اخلاص، آمدند این انقلاب را به ثمر رساندند، این انقلاب برخاسته از عمق دین و ایمان شان است و اینطور نیست که امروز بگویند میخواهیم و فردا بگویند نمی‏خواهیم.

ولی تبلیغات علیه این انقلاب بسیار فراوان است. از جمله تبلیغ می‌‌‌‌‌کنند که مردم از خود دین برگشته‌اند. یک عده‌ای که دلسوز دین هم نیستند، اینها می‌‏خواهند نیشی به این انقلاب بزنند، می‌‌‌‌‌گویند این انقلاب سبب شده که مردم از دین برگشته‏‌اند!

بله، یک عده افرادی که دین‏شان، دین متزلزلی بوده، ممکن است از دین و انقلاب برگشته باشند، اما قاطبه مردم دین‏شان از راه برهان، قرآن، پیامبر و ائمه گرفته‌اند و به این راحتی تزتزل در دین‏شان صورت نمی‌گیرد.

علی أیّ حال، می‌‌‌‌‌خواهیم به این افراد که این کارها می‌‌‌‌‌کنند بگوییم که این کارها، شاید در صد سال پیش می‏توانست موثر باشد، اما امروزه این کارها در اراده ملت هیچ تزلزلی ایجاد نمی کند و این کارها کشف از این می‌‌‌‌‌کند که شماها در مورد انقلاب اسلامی، خیلی درمانده و بیچاره شده‏اید.

مردم انقلابی قم درس عبرت فراموش نشدنی به این مزدوران خواهند داد

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سخنانی گفت: اقدام بزدلانه عده‌ای منافق در آتش زدن تمثال مبارک امام راحل در تاریکی شب در میدان مرجعیت قم نشانگر عظمت امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی رضوان الله علیه و نظام جمهوری اسلامی ایران است و این اقدام خرابکارانه توسط مردم انقلابی کشور محکوم است و مردم انقلابی قم درس عبرت فراموش نشدنی به این مزدوران خواهند داد.

گفتنی است؛ مردم انقلابی قم روحانیت و خانواده‌های معظم شهدا در محکومیت اقدام رذیلانه مزدوران منافقین در جسارت به تمثال حضرت امام خمینی(ره) بعد نمازجمعه قم در میدان جانبازان خیابان صفائیه تجمع کردند.

یک دیدگاه

  1. زورتون که به اصل نرسه ، فرع رو به اتیش میکشبن. آقای خمینی یه مکتبه.زورتون به مکتبش نرسیده و نخواهد رسید. این اتش روی کاغذ هم برگرفته از آتش ۴۳ ساله قلبتان است! خدا صبرتان دهد🤣

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics