قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / الازهر در بحرین دانشکده پژوهش‌های اسلامی تاسیس‌‌ می‌کند
الازهر در بحرین دانشکده پژوهش‌های اسلامی تاسیس‌‌ می‌کند

الازهر در بحرین دانشکده پژوهش‌های اسلامی تاسیس‌‌ می‌کند

نماینده الازهر در دیدار با وزیر آموزش و پرورش بحرین مقدمات تاسیس دانشکده پژوهش‌های اسلامی شیخ عبدالله بن خالد را بررسی کردند.

به گزارش شبکه اجتهاد، عباس شومان نماینده الازهر در دیدار با ماجد بن علی النعیمی وزیر آموزش و تربیت بحرین، به بررسی مقدمات لازم برای تاسیس دانشکده پژوهش‌های اسلامی شیخ عبدالله بن خالد پرداخت. این دانشکده قرار است با همکاری الازهر تاسیس شود و اکنون مقدمات لازم برای تاسیس و برقراری دروس این دانشکده توسط الازهر و بحرین بررسی شد.

شومان در این دیدار در اظهاراتی تعجب برانگیز از اقدامات بحرین و حاکم آن برای پیشرفت بحرین و حفظ امنیت و ثبات کشور قدردانی کرد و تاکید کرد: الازهر به ریاست احمد الطیب آماده هرگونه حمایت از بحرین در تمام زمینه‌های علمی و فرهنگی است.

وی افزود: پروژه دانشکده پژوهش‌های اسلامی شیخ عبدالله بن خالد گامی علمی برای رویارویی با چالش‌های دشوار فکری امت عربی و اسلامی است و تدارک دیدن برنامه و متون درسی مناسب و متنوع برای این دانشکده‌‌ می‌تواند موجب حمایت از بحرین در برابر اختلافات طوایف و مذاهب فکری باشد تا از افراط به دور باشند، زیرا اگر متون درسی و آموزشی بر اساس قواعد محکم انتخاب شوند، این متون‌‌ می‌تواند تفاوت‌های مذهبی را در خود ذوب کند و ثبات مورد نیاز بحرین را با خود به ارمغان بیاورد.

از سوی دیگر وزیر آموزش و پرورش بحرین نیز از نقش الازهر در نشر علوم اسلامی قدردانی کرد و افزود: بحرین تمایل دارد از تجربیات علمی الازهر برای تاسیس دانشکده شیخ عبدالله بن خالد استفاده کند، تا بتواند نسلی از جوانان خود را با تخصص‌های معلم و خطیب و امام جماعت و قاضی و محقق تربیت کند.

مشکل اصلی بحرین چیست؟

بنابر گزارش تقریب، شومان در حالی از حاکم بحرین به خاطر حفظ ثبات این کشور قدردانی‌‌ می‌کند که بحرین از سال ۲۰۱۱ تا کنون به خاطر انقلاب مسالمت آمیز مردم این کشور و اوج گرفتن ظلم و ستم آل خلیفه به عرصه تاخت و تاز نیروهای امنیتی تبدیل شده است و آرامش از این کشور رخت بربسته و آزادی‌های دینی و حقوق اولیه شهروندان در این کشور سلب‌‌ می‌شود و تعداد زیادی از روحانیون و انقلابیون بی گناه در زندان‌ها تحت شکنجه هستند و تابعیت تعداد زیادی از شهروندان نیز سلب شده است.

نماینده الازهر از سوی دیگر با نادیده گرفتن عامل اصلی مشکلات بحرین، عامل بحران این کشور را اختلافات مذهبی و طایفه ای قلمداد کرد، در حالی که در بحرین هیچ مشکلی میان شیعه وسنی وجود ندارد و تنها عامل بحران در بحرین، ظلم و ستم و تبعیضی است که از سوی آل خلیفه علیه شیعیان به عنوان اکثریت مردم بحرین اعمال‌‌ می‌شود و خواسته شیعیان بحرین از ۲۰۱۱ تا کنون این بوده که در روند سیاسی کشور و تعیین سرنوشت خود سهیم باشند و روند دیکتاتوری در این کشور از بین برود و تمام اینها اموری است که نماینده الازهر در سخنان خود آنها را نادیده گرفته است و در حالی مردم معترض را به افراط گرایی متهم‌‌ می‌کند که از آغاز انقلاب خود تا کنون بنا به توصیه علما و بزرگان خود به اصل مسالمت پایبند بوده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics