قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / المسجد فی فقه النظام الاسلامی
المسجد فی فقه النظام الاسلامی

تازه‌های نشر؛

المسجد فی فقه النظام الاسلامی

کتاب «المسجد فی فقه النظام الاسلامی» جدیدترین اثر استاد شیخ محسن اراکی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، کتاب «المسجد فی فقه النظام الاسلامی» اثر استاد محسن اراکی در سه فصل مکتوب شده است. در در فصل اول مفهوم مسجد و تاریخ و موقعیت آن را در نظام اجتماعی اسلام تبیین شده است.

فصل دوم با برشمردن تأسیس مساجد چهارگانه در اسلام و فضیلت آن‌ها، بحث را دنبال کرده است. فصل سوم کتاب به بررسی فقه تأسیس مساجد پرداخته و اصول و به تبیین فروع مرتبط با این بحث می‌پردازد، ضمن آن که بررسی مسجد در لغت و اصطلاح و همچنین کتاب و سنت از دیگر بخش‌های این اثر است.

از این استاد دروس خارج فقه حوزه علمیه قم تاکنون آثار متعددی چون: «فقه نظام سیاسی اسلام»، «فقه نظام اقتصادی اسلام»، «اصول فقه نظام»، «اصول فقه نوین»، «فقه عمران شهری»، «فقه نظام بانکی»، «فقه الشعائر الإسلامیه»، «ثبوت الهلال فی الأماکن المتباعده»، «نظریه حکومت در اسلام»، «کاوش‌هایی در مبانی نظری حکومت دینی»، «نظریه شناخت»، «گفتمان بیداری اسلامی»، «اصول عرفان ناب اسلامی در معارف سجادی»، «الولایه الالهیّه و ولایه الفقیه»، «مدخل الی العرفان الاسلامی» و «معالم الفکر الاصولی الجدید» به زبان‌های فارسی و عربی منتشر شده که برخی از این کتب نیز به زبان انگلیسی هم ترجمه شده است.

یادآوری می‌شود، چاپ اول کتاب «المسجد فی فقه النظام الاسلامی» در ۳۵۲ صفحه به زبان عربی به‌تازگی از سوی انتشارات ناب ماندگار روانه بازار نشر شده است و علاقه‌مندان برای تهیه اثر می‌توانند به آدرس قم، میدان روح‌الله، جنب مسجد سلماسی مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۰۲۵۳۷۷۴۹۸۹۳ تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics