قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «المیسّر فی فقه الإمامیه» در دو مجلد ترجمه شد
«المیسّر في فقه الإمامية» در دو مجلد ترجمه شد

تازه‌های نشر؛

«المیسّر فی فقه الإمامیه» در دو مجلد ترجمه شد

مؤلف کتاب «فقه میسّر» ضمن تبیین اصول اعتقادی، بر مسائل شرعی متمرکز شده است که مراجع دینی در آن‌ها به احتیاط فتوا داده‌اند.

به گزارش شبکه اجتهاد، ترجمه فارسی کتاب «المیسّر فی فقه الإمامیه» تحت عنوان «فقه میسّر» در دو مجلد منتشر شد و در دسترس علاقمندان به مباحث فقهی قرار گرفت.

حجت‎الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» مؤلف کتاب، از فرماندهان شاخص مقاومت اسلامی در عراق به‌شمار می‌رود که دانش‌آموخته علوم حوزوی در نجف اشرف و قم مقدسه بوده و سطوح عالی را در محضر اساتید مبرز گذرانده است.

وی در طلیعه کتاب خود با هدف توضیح دادن ضرورت توجه به احکام شرعی، با رعایت اختصار و گزیده‌نویسی، اصول اعتقادی را تبیین کرده است.

سپس در ادامه، بر مسائلی متمرکز شده که مراجع دینی در آن‌ها به احتیاط فتوا داده‌اند. ضمن اینکه خود نویسنده در بعضی از موضوعات، راهی موافق احتیاط برای خوانندگان محترم بیان کرده است.

به‌گفته حجت‎الاسلام والمسلمین دکتر «عبدالحسین عبیاوی» محقق علوم دینی و مترجم فقه میسّر، روش نویسنده کتاب این است که ابتدا طرح موضوع نموده و آنگاه در صورت تفاوت آرای فقهی علما، نظرات آنان در حاشیه بیان می‌شود.

فتاوای احتیاطی ۹ مرجع شیعی، حضرات آیات: خمینی، خوئی، خامنه‌ای، صدر، سیستانی،‌هاشمی ‌شاهرودی، حائری، صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی در این کتاب آمده است.

فصل‌بندی فقه میسّر در قیاس با رساله عملیه مراجع، قدری متفاوت بوده و نویسنده کوشیده تا موضوعات نزدیکتر را در ابواب پیوسته مورد بحث و بررسی قرار دهد تا خواننده بتواند اطلاعات جامعی نسبت به مسأله مذکور کسب کند.

نکته حائز اهمیت در خصوص کتاب این است که مؤلف، احکام را به شیوه‌ای نوین همراه با استدلال اجمالی بیان می‌کند تا مراجعه‌کننده به‌راحتی نظرات مختلف مراجع را دریافته و در فهم موارد اختلافی به زحمت نیفتد.

نکته مهم دیگر آنکه، فتاوای احتیاطی رهبر انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، طبق آخرین ویرایش «أجوبه الاستفتائات» و سایر کتب احکامی معظم‌له، در این کتاب نقل شده است.

بنابر گزارش ابنا، مجلدهای اول و دوم «فقه میسّر» (حاوی مباحث عبادات و معاملات) با همت انتشارات بوستان کتاب در قطع وزیری با جلد گالینگور به زیور طبع آراسته شده است و جلد سوم نیز پس از طی مراحل فنی، در معرض استفاده عموم بویژه پژوهشگران فقهی قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics