قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / الگوریتم دانش اصول فقه
تبیین نظریه الگوریتم در فرایند استنباط/ رضا میهن‌دوست

تازه‌های نشر؛

الگوریتم دانش اصول فقه

کتاب «الگوریتم دانش اصول فقه» طراحی یک دوره علم اصول با نگاهی آموزشی و فرایندی در دوره عمومی است که به قلم رضا میهن دوست و سیدمحمدباقر قدمی به رشته تحریر درآمده است.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، میراث ارزشمند فقهی، سالیان متمادی بعد از غیبت کبرا با تلاش ارزشمند فقیهان به دست آمده است که با دقت در بدست آوردن منابع و فراهم ساختن قواعد برای فهمی صائب همراه‌ بوده‌ است.

استنباط احکام شرعی از منابع، به‌جهت برخورداری از دقت لازم و سهولت، علاوه‌‌بر قواعد استنباط، به روش استنباط نیز نیازمند است. تمامی این عوامل علاوه بر اینکه استنباط را ضابطه‌مند می‌‌کنند، اجتهاد در ساحت‌های نوظهور را نیز سهل می‌سازند.

روش استنباط، نقشه راه مجتهد ‌ـ‌از نقطه آغاز تا فرجام کار‌ـ را ترسیم می‌کند و الزامات هر وضعیت و نیازمندی‌ها و انتظارات آن را روشن می‌سازد و او را به ادامه مسیر و اقدامات مورد نیاز آگاه می‌کند.

کتاب «الگوریتم دانش اصول فقه»، یک دوره علم اصول با نگاهی آموزشی و فرایندی در دوره عمومی، طراحی و ارائه شده است که به همت موسسه پژوهشی دانشوران مشهد، توسط رضا میهن دوست و سیدمحمدباقر قدمی و ویراستاری مهدی قاسمی در ۳۲۱ صفحه به رشته تحریر درآمده و از سوی انتشارات حوزه علمیه خراسان به قیمت ۱۱۵۰۰۰ هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

علاقه‌مندان به تهیه‌ی کتاب می‌توانند درخواست خود را به آیدی  https://eitaa.com/Vahidi_m313 ارسال نموده و جهت دریافت کتاب ثبت سفارش نمایند.

دانلود فهرست و پیش درآمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics