قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / امروز وظیفه علما، روحانیت و اساتید بازآفرینی تمدن اسلامی است
امروز وظیفه علما، روحانیت و اساتید بازآفرینی تمدن اسلامی است

آیت‌الله نوری همدانی:

امروز وظیفه علما، روحانیت و اساتید بازآفرینی تمدن اسلامی است

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه امروز وظیفه علما، روحانیت و اساتید بازآفرینی تمدن اسلامی است، گفت: زمانی اسلام در همه عرصه‌ها پیشگام بود و باید ریشه یابی کرد چگونه عزت و عظمت امت اسلامی افول پیدا کرد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار روحانیان فعال در دانشگاه آزاد با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی از دانشگاه‌های تأثیرگذار و مهم است، گفت: دانشگاه آزاد با عنایت خاص امام تاسیس شد و مقام معظم رهبری هم این عنایت را داشته اند و مرحوم آیت‌الل ه‌هاشمی رفسنجانی هم زحمات زیادی را برای این دانشگاه کشید که نباید این خدمات فراموش شود.

ایشان افزود: امروز وظیفه علما، روحانیت و اساتید بازآفرینی تمدن اسلامی است، زمانی اسلام در همه عرصه‌ها پیشگام بود و باید ریشه یابی کرد چگونه عزت و عظمت امت اسلامی افول پیدا کرد، با دخالت دشمن رژیم‌های سلطنتی در امت اسلامی به وجود آمد که رژیمی نامشروع محسوب می‌شود تا با قدرت، مردم را تحت سیطره قرار دهند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان این که  مردم در دوران رژیم‌های سلطنتی تحقیر می‌شدند، ابراز داشت: سرگذشت مسلمین در گذشته باید عبرت امروز ما باشد تا تمدن اسلامی را بازسازی کنیم.

ایشان عنوان کرد: تهاجم در ابعاد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی همواره در دستور کار دشمنان علیه امت اسلامی است، تمام تلاش دشمنان تحت سیطره قرار دادن مسلمین و امت اسلام است؛ انقلاب اسلامی سعی می‌کند که عزت و عظمت تمدن اسلامی را باز آفرینی کند.

معظم‌له خاطرنشان کرد: ملت مسلمان ایران با جهاد و اقتدار پای انقلاب و اسلام ماندند و با رهبری حضرت امام اسلام را به صحنه زندگی جامعه بازگردادند، تمام تلاش دشمن این است که مردم و جامعه را نسبت به علما و روحانیت بصیر بدبین کند.

ایشان اضافه کرد: غربی‌ها انواع جنایات را انجام می‌دهند اما سازمان مللی تشکیل دادند که به نام دفاع از حقوق بشر از حقوق غربی‌ها دفاع می‌کند، برای دشمنان سنگین است که بعد از قرن‌ها کشور از تحت سلطه آن‌ها خارج شده است و مردم برای کشور خود تصمیم می‌گیرند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان این که استقلال و عزت ایران برای استکبار جهانی گران آمده است، گفت: ۴۰ سال دشمن نقشه می‌کشد انقلاب را نابود کند اما شکست خوردند، باید بیدار باشیم و با بصیرت در این مسیر گام برداریم.

ایشان با اشاره به معارف اسلامی در ابعاد زندگی انسان افزود: اسلام دستورات مهمی در همه ابعاد زندگی مانند اقتصاد دارد که اجرای آن گره از مشکلات جامعه باز می‌کند، در بانک‌های جامعه اسلامی نباید ربا وجود داشته باشد و بانک در جامعه اسلامی با بانک در جامعه غرب تفاوت دارد، ربا فقرا را فقیرتر می‌کند، دیرکرد بانک‌ها حرام و رباخواری محسوب می‌شود و بارها تذکر دادیم اما این روند اصلاح نشده است.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: کار علما و روحانیت ادامه راه انبیا و اولیای الهی است و باید هدایت جامعه را بر عهده داشته باشند، اسلام برای همه ابعاد زندگی انسان برنامه دارد و قرآن کریم و نهج البلاغه این برنامه‌ها را به انسان‌ها ارائه می‌دهد.

معظم له با بیان این که علما باید در راه انبیا گام بردارند، اظهار داشت: بر اساس روایات علمای شیعه مرزبانان عقاید جامعه هستند و نباید اجازه دهند که شیاطین به افکار و عقاید جامعه اسلامی نفوذ کنند.

آیت‌الله نوری همدانی بیان داشت: توطئه‌های دشمن همچنان ادامه دارد، یک روز جنگ صلیبی راه انداختند و روز دیگر نقشه دیگر تا به اسلام ضربه بزنند.

معظم‌له در پایان بازگو کردن تاریخ را در دانشگاه‌ها ضروری دانست و فرمود: جریان عهدنامه ترکمانچای و گلستان و جریان مشروطه و مسائل از این دست با واقعیت باید برای دانشجویان تحلیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics