قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «امر به معروف و نهی از منکر» از منظر آیت‌الله‌‌‌ روحانی
«امر به معروف و نهی از منکر» از منظر آیت‌الله‌‌‌ روحانی

توسط انتشارات مهر امیرالمومنین(ع) قم منتشر شد؛

«امر به معروف و نهی از منکر» از منظر آیت‌الله‌‌‌ روحانی

کتاب «امر به معروف و نهی از منکر» ترجمه مبحث امر به معروف و نهی از منکر کتاب فقه‏ الصادق(ع) نوشته آیت‌‏الله‏ محمدصادق روحانی منتشر شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، این کتاب، تحقیقی ارزشمند درباره اهمیت امر به معروف و جایگاه نهی از منکر در فقه شیعه است که آیت‌‏الله روحانی، شاگرد آیت‌الله‌‌‌ خویی و از علمای حوزه علمیه قم، به بحث درباره اهمیت و وجوب شرایط امر به معروف و نهی از منکر در در فرهنگ شیعی پرداخته است.

نویسنده در این کتاب، احکام و آداب شرعی و فقهی این فریضه واجب را به صورت مُستند، تبیین نموده و دیدگاه‏‌‌های عالمان بزرگ شیعه، از آغاز تا عصر حاضر، را نیز در تبیین و توضیح این فریضه الهی مورد استفاده قرار داده است. اصل این بحث در فصل چهارم جلد نوزدهم کتاب ارزشمند و تحقیقی «فقه‏ الصادق(ع)» این استاد حوزه آمده است که به زبان عربی به رشته تحریر در آمده است و برای استفاده مخاطبان فارسی ‏زبان ترجمه شده است.

کتاب «امر به معروف و نهی از منکر» در سه فصل تنظیم و تدوین شده است: فصل اول، ادله وجوب امر به معروف و نهی از منکر‌ می‌‏آید. در در فصل دوم، مسائل مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر مطرح‌ می‌شود. این فصل در پنج مسأله، به تعریف معروف و منکر و حکم امر به مستحب، اقسام و بررسی شرایط امر به معروف و نهی از منکر، مراتب انکار و زخم زدن و کشتن بدون اجازه امام‌ می‌‏پردازد. در فصل سوم هم مباحثی تکمیلی مرتبط‌ می‌‏آید مانند ثبوت منصب حکومت برای مجتهد، مزاحمت مجتهدان نسبت به یکدیگر، جواز اقامه حدود برای حاکم شرع، امر به معروف و نهی از منکر خانواده، اخذ اُجرت در امر به معروف، وظیفه مصلح در قبال جامعه و…

چاپ اول کتاب «امر به معروف و نهی از منکر» در ۱۹۶ صفحه، قطع رقعی، تیراژ ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۳۰۰۰ تومان از سوی انتشارات مهر امیرالمومنین(ع) قم منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب‌ از طریق انتشارات مهر امیرالمومنین(ع) (۰۲۵۳۷۸۳۸۰۵۳ و ۰۹۱۲۲۷۵۲۰۲۹) یا فروشگاه کلبه شروق ۰۲۵۳۳۷۸۳۸۱۴۴ یا سایتهای مرکز بررسی‌‌های اسلامی (www.iscq.ir) و پاتوق کتاب فردا (www.bookroom.ir) اقدام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics