قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / انتخابات، طریق تحقق مردم‌سالار بودن حکومت‌ دینی است
اولویت نظام‌پردازی فقهی، مطابق اقتضائات اجتماعی ـ سیاسی عصری

علی اکبر رشاد:

انتخابات، طریق تحقق مردم‌سالار بودن حکومت‌ دینی است

علی‌اکبر رشاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انتخابات، طریق تحقق مردم سالار بودن حکومت دینی و بسیار با ارزش است، گفت: حضور مردم در انتخابات، انجام تکلیف دینی و شرعی است.

به گزارش شبکه اجتهاد، رئیس شورای حوزه‌ علمیه تهران مواجهه حکومت‌ها با مردم به سه‌دسته حکومت مردم‌دار، مردم‌مدار و مردم‌سالار تقسیم کرد و گفت: حکومتی که در نظر نظام اسلامی و مقام معظم رهبری است، حکومت مردم‌سالاردینی با اهتمام ویژه به حفظ کرامت و جایگاه مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد با اشاره به اینکه حکومت‌های دموکرات غربی در گروه حکومت‌های مردم‌مدار هستند در ادامه در تشریح حکومت مردم‌دار ابراز کرد: حکومت‌های مردم‌دار، نظام‌هایی هستند که با فریب و اغوای مردم، رضایت جمعی مردم را بدون جایگاه دادن به آنها کسب می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: حکومت‌های مردم‌دار با برنامه‌ها و فعالیت‌های سرگرم‌کننده همانند ورزش‌های قهرمانی که به سبب آنها جوانان را مشغول کرده تا از آگاهی، بیداری، اعتراض و انتقاد آنها در امان باشند، فعالیت می‌کنند.

رئیس هیئت کرسی های نظریه پردازی و نقد و مناظره با توجه به اینکه مسئولان حکومت مردم‌سالار خود را خادم مردم قلمداد می‌کنند، اظهار کرد: تحقق مردم‌سالاری‌دینی در گرو آنست که در امور اجرایی، برنامه‌ریزی و مدیریتی کشور نظر مردم اخذ شود و حسب خاص آنها عمل شود.

جمهوریت، ارزش ذاتی، جوهری و ساختاری در حکومت دینی دارد

رشاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی دارای دو رکن جمهوریت و اسلامیت است، ادامه ‌داد: جمهوریت، ارزش ذاتی، جوهری و ساختاری در حکومت دینی دارد و تحقق جمهوریت اسلامی در آن است که در شئون مهم از مردم نظرخواهی شود و یکی از آنها انتخاب و تعیین مدیراجرایی کشور است.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران در ادامه با اشاره به حضور، اهمیت و تاثیر مردم در صحنه انتخابات به نقش روحانیون پرداخت و گفت: وظیفه حوزویان این است که مبانی نظری چنین اتقاقات و تصمیماتی را تبیین، ضوابط آن را ارائه، شاخص های افراد اصلح را بیان و مردم را به اصل این موضوع تشویق و ترغیب کنند.

رشاد با بیان اینکه حوزه علمیه برجسته‌ترین گروه مرجع در کشور و جهان اسلام قلمداد می‌شود، تاکید کرد: نقش حوزویان و علمای دین در وهله نخست روشنگری، آگاهی‌بخشی و تبیین تکالیف شرعی مردم است.

بنابر گزارش روابط عمومی حوزه عمیه خراسان، استاد رشاد در پایان با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو ابراز کرد: ملت ایران، مردمی بیدار و زنده هستند که از صحنه سرنوشت نمی‌توانند غایب باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics