قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / انتشار «دانشنامه امام خمینی» به سه زبان
مبنای سیاست خارجی جهادی در اندیشه امام خمینی(ره)

انتشار «دانشنامه امام خمینی» به سه زبان

دانشنامه امام خمینی(ره) با بیش از ۸۰۰ مدخل علمی به عنوان یک منبع علمی مناسب برای کلام امام در ۶ گروه فلسفه و کلام، فقه و اصول، آثار و کلیات‌، تاریخ و حوادث، اعلام و شخصیت‌ها تدوین شده که تا پایان سال ۱۳۹۵ آماده چاپ و انتشار خواهد شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، علی داستانی، معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، با بیان این مطلب به جماران گفت: یکی از پروژه‌های مهم پژوهشی که توسط این موسسه در سال ۹۴ انجام شده، تدوین دانشنامه حضرت امام خمینی با بیش از ۸۰۰ مدخل علمی است که با به کارگیری محققان و پژوهشگران و مقالات علمی تالیف شده است.

داستانی ادامه داد: این اثر تقریبا مراحل نهایی آن را برای انتشار می گذراند و امیدواریم که در سال آینده دانشنامه امام منتشر و در اختیار علاقه‌مندان و صاحب نظران قرار گیرد.

وی ادامه داد: دانشنامه امام خمینی (ره) دارای شش گروه علمی با عناوینی فلسفه و کلام، فقه و اصول، آثار و کلیات، تاریخ و حوادث، اعلام و شخصیت‌ها است که حدود ۳۰ نفر از پژوهشگران برجسته به صورت مستقیم و غیر مستقیم و ده‌ها نویسنده با این دانشنامه همکاری دارند.

معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی یادآور شد: این دانشنامه دارای شورای‌های مختلف علمی و اجرایی است و در آن ۸۱۱ مدخل از میان صدها مدخلی که قابل نگارش بوده انتخاب شده و اکثر آنها نیز آماده شده است که می‌تواند به عنوان یک منبع مناسب علمی مورد استفاده قرار بگیرد.

بر اساس این گزارش، دانشنامه امام خمینی(س) در سال ۱۳۷۹ طراحی و با جمعی از فرهیختگان و نویسندگان مبرز کار خود را آغاز کرد. طراحان این دانشنامه در نظر داشتند برای رفع نیاز همه علاقه مندان به امام و اندیشه‌ها و افکار ایشان کاری در خور و شایسته انجام دهند، که مراجعه کنندگان به این دانشنامه بتواند نیازهای علمی و اطلاعاتی خود را به آسانی برطرف کند.

این مجموعه همزمان به زبان عربی و انگلیسی نیز ترجمه می‌شود و تا پایان سال ۱۳۹۵ آماده چاپ و انتشار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics