قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / انتشار دو کتاب جدید از شهید مرتضی مطهری
انتشار دو کتاب جدید از شهید مرتضی مطهری

تازه‌های نشر؛

انتشار دو کتاب جدید از شهید مرتضی مطهری

دو کتاب «حق عقل در اجتهاد» و «روابط زن و مرد در اسلام» از استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری توسط انتشارات صدرا چاپ و راهی بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، کتاب «حق عقل در اجتهاد» شامل سه مقاله و دو سخنرانى از استاد شهید است. در دو مقاله اول، حق عقل در اجتهاد (به معناى مصطلح در فقه شیعى) به طور مفصل مورد بررسى و تحقیق قرار گرفته و ضمنآ به پیدایش مسلک اخبارى‌گرى در میان شیعه و مبارزه مجتهدان با این مسلک پرداخته شده است. مقاله سوم به مناسبت هزارمین سال وفات شیخ صدوق و صدمین سال وفات شیخ انصارى به نگارش درآمده است. عنوان دو سخنرانى تنظیم شده «الهام از شیخ طوسى» است که به مناسبت هزارمین سال تولد شیخ طوسى در فروردین سال ۱۳۴۹ شمسى در حسینیه ارشاد ایراد شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: اینجاست که موقعیت حساس شیعه روشن می‌گردد؛ از طرفی به حق اعتراف کرد و از طرفی قیاس و رأی‌های مبتنی بر ظن و گمان و تخمین را مردود شناخت؛ در حقیقت با واقع بینی زیاد به منطق واقعی قرآن پی برد. قرآن با بیانی هر چه تمام تر دعوت به تعقل می‌کند و اما پیروی از ظن و گمان را باطل می‌شمارد.

«کتاب روابط زن و مرد در اسلام» مشتمل بر متن تنظیم شده پانزده سخنرانى استاد شهید مطهری در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۸۵ قمرى (۱۳۴۴ شمسى) در مسجد هدایت تهران است. استاد مطهرى در این سخنرانیها به تفسیر سوره نور مى‌پردازند و به تناسب آیات این سوره، مسائل مربوط به روابط زن و مرد از نظر اسلام را خصوصاً در مقایسه با طرح و برنامه دنیاى غرب در این موضوع مورد بررسى قرار مى‌دهند.

در بخشی از این کتاب آمده است: اسلام هر گونه معاشرت التذاذآمیز و هرگونه کامیابی جنسی را محدود به حدود همسر قانونی کرده است؛ یعنی به هیچ مردی اجازه التذاذ جنسی – به هر شکل باشد- از غیر آن زنی که قانونا زن اوست‌ نمی‌دهد؛ یعنی آن مرد در مقابل آن زن و در مقابل خدا قانونا مسؤلیت‌هایی را پذیرفته است… از طرف دیگر، برای زن هر گونه عمل تحریک آمیز را نسبت به مردان جایز‌ نمی‌داند؛ هر نوع تبرّجی و هر نوع جلوه گری و خودآرایی و خودنمایی را برای غیر همسر قانونی او جایز‌ نمی‌داند مگر در مقابل محارم…

گفتنی است، کتاب «حق عقل در اجتهاد» در ۱۱۲ صفحه رقعی و با قیمت، ۳۵۰۰۰ تومان و کتاب «روابط زن و مرد در اسلام» با ۲۶۸ صفحه رقعی به قیمت ۷۹۰۰۰ تومان روانه بازار نشر شده است.

لازم به ذکر است، برای سفارش هر دو با ۲۵ % تخفیف‌ می‌توانید به سایت www.motahari.org مراجعه کنید و یا عدد ۵ را به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۵۴۵۴۴ ارسال و با شماره ۳۳۱۱۹۷۹۶ تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics