قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / انتشار مجلد۳۱ و ۳۲ از «موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنه»
انتشار مجلد۳۱ و ۳۲ از «موسوعة الامامة فی نصوص اهل السنة»

تازه‌های نشر؛

انتشار مجلد۳۱ و ۳۲ از «موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنه»

مجلدات جدید «موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنه» تألیف آیت‌الله سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی (ره) به اهتمام سید محمود مرعشی نجفی، محمد اسفندیاری و گروهی از محققان به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، این اثر بازسازی کتاب «ملحقات الاحقاق» نوشته آیت‌‌الله سید شهاب‌‌الدین مرعشی نجفی است. کتاب «احقاق الحق وازهاق الباطل» تألیف شهید قاضی نورالله شوشتری است. آیت‌‌الله مرعشی درابتدا قصد کرد نسخه خطی این کتاب را تصحیح و احیا کند. این کتاب در سه جلد منتشر شد. از جلد چهارم، آیت‌الله مرعشی نجفی تعلیقاتی بر کتاب نوشت. این تعلیقات ادامه پیدا کرد تا به جلد سی و سوم رسید. مجلدات سی و چهارم تا سی و ششم را هم به فهرست اختصاص داد؛ به عبارت دیگر، ملحقات کتاب چندین برابر متن شد.

این مجموعه با تکمیل و استدراک آثار و منابع جدید از اهل سنت، شکل جدیدی به خود گرفت و به شکل موسوعه کنونی در آمد. این مجموعه در واقع موسوعه امامت است و آنچه درباره امامت از منظر شیعه و امامان معصوم (ع) مود توجه بوده، از منابع اهل سنت جمع آوری شده است. در این موسوعه به موضوع و مصداق امامت بر اساس منابع کهن و مهم اهل سنت (با بهره گیری از ۱۱۰۰ مولف اهل سنت) پرداخته شده است.

از ۲۴ هزار حدیث ذکر شده در این مجموعه، بیش از ۸۵۰۰ حدیث آن به امیرالمومنین علی (ع) اختصاص دارد. همچنین برای تدوین این موسوعه کتابخانه تخصصی برای این امر ایجاد شده که دارای منابع خطی و کتاب‌های دسته اول حدیثی اهل سنت بوده است.

لازم به ذکر است، پیروی از خط اعتدال، دوری از بزرگنمایی و توهین، شناسایی رجال حدیث و منطبق بودن با یک ساختار دقیقی و شکیل و کامل بودن آن به عنوان یک کتاب حدیثی از ویژگی‌های این موسوعه می‌باشد.

گفتنی است، جلد ۳۱ «موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنه» در ۶۰۰ صفحه و جلد ۳۲ در ۶۳۹ صفحه وزیری، گالینگور پاپ و منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics