قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / انتشار کتاب «خصال» اثر شیخ صدوق(ره) با ترجمه استاد انصاریان
انتشار کتاب «خصال» اثر شیخ صدوق(ره) با ترجمه استاد انصاریان

تازه‌های نشر؛

انتشار کتاب «خصال» اثر شیخ صدوق(ره) با ترجمه استاد انصاریان

کتاب «خصال» اثر شیخ صدوق(ره) با ترجمه حجت‌الاسلام والمسلمین استاد شیخ حسین انصاریان به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، شیخ صدوق(ره) یکی از برجسته‌ترین چهره‌های فقه و روات شیعه در قرن چهارم هجری به شمار می‌رود و آثار وی از مهمترین جوامع حدیثی برجای مانده از عصر پیشینیان و میراث دوران آغازین غیبت امام عصر(عج) است.

کتاب خصال از جمله مهمترین آثار شیخ صدوق و شامل ۱۲۵۸ حدیث است که با وجود حجم کم، دایرﺓالمعارف بزرگی از معارف اسلامی، احکام دینی، اصول عقاید و آموزه‌های اجتماعی و فردی زندگی است و در عین حال به مباحث تاریخی، تفسیر قرآن، نکات فلسفی و مسائل سیاسی نیز اشاره دارد.

این کتاب در نوع و بخش‌بندی مباحث، یگانه و نمونه است چرا که نویسنده، روایات را به تناسب اعدادی که در آن احادیث به کار رفته، دسته بندی نموده است.

استاد حسین انصاریان، با تکیه بر پشتوانه علمی در زمینه‌های گوناگون افزون بر ترجمه کتاب از عربی به فارسی روان و شیوا، در موارد بسیاری برخی مباحث و سخنان مبهم را با نکات آموزنده‌ای توضیح و تبیین نموده و با حاشیه‌نویسی‌های ارزشمند و علمی، وزن و اعتبار ترجمه را غنا بخشیده است.

در بخشی از مقدمه این اثر ارزشمند به قلم استاد حسین انصاریان آمده است: «از کتاب‌های ویژه شیخ صدوق که در قالب عدد از یک تا حدود صد در ده‌ها بخش نظام داده شده‌است و مرد و زن، خانواده، ملت، منبر، محراب، حوزه‌ها و آموزش و پرورش از آن بی‌نیاز نیستند، کتاب پرقیمت و گرانسنگ خصال است که حدود هفتاد سال پیش، به انشای فارسی آن روزگار ترجمه شده و برای نسل امروز به بعد، آنچنان که باید مفید به نظر نمی‌رسد. حضرت حق با لطف و رحمت و احسانش به این بنده مستکین و مسکینش که پیش از این توفیق ترجمه قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مفاتیح الجنان، کامل الزیارات، معانی الاخبار و اصول کافی را محبت فرموده بود، به حوزه ترجمه خصال با سبکی نو و توضیح بسیاری از احادیثش وارد کرد. امید است مرد و زن، جوانان، طلاب محترم، آموزش و پرورش، خانواده‌ها و به ویژه سخنرانان برای رساندن حقایقش، از این گنجینه عرشی بهره‌مند شوند.»

علاقه‌مندان به آثار استاد انصاریان، جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه خرید و ارسال مرسوله، می‌توانند از طرُق ذیل اقدام نمایند:

حضور در محل نشر دارالعرفان به نشانی قم، خیابان ۱۵ خرداد، انتهای خیابان فراشاهی، خیابان شعبانیان، بین کوچه ۹ و ۱۱/ خرید کتب از طریق فروشگاه اینترنتی به آدرس www.shop.erfan.ir/ ثبت سفارش از طریق پیام رسان ایتا (ارسال پیام به شماره ۰۹۱۹۶۵۲۲۰۲۴)؛ لازم به ذکر است در این روش، ارسال لیست کتب درخواستی؛ نام و نام خانوادگی؛ آدرس دقیق به همراه کدپستی ضروری می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics