قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / انتشار ۷۴ اثر با محوریت فقه و اصول در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی
انتشار 74 اثر با محوریت فقه و اصول در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی

انتشار ۷۴ اثر با محوریت فقه و اصول در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی

گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از ابتدای تاسیس این گروه در سال ۱۳۶۴ تاکنون ۷۴ عنوان کتاب با محوریت «فقه و اصول» به زبان‌های فارسی، انگلیسی، اردو و عربی منتشر و روانه بازار نشر شده است.

به گزارش شبکه اجتهاد، «احکام مصلحتی در فقه اسلامی»، «از ژرفای نماز(به زبان انگلیسی)»، «بیست رساله فارسی»، «پیوند اعضاء در فقه اسلامی»، «تقیه از دیدگاه مذاهب اسلامی»، «حضانت کودکان در فقه اسلامی»، «روزه ماه میهمانی خدا»، «عقل و استنباط فقهی»، «نقش وقف در ترویج فرهنگ زیارت» و … برخی از عناوین این کتاب‌ها به شمار می‌رود.

همچنین «سلامتی و بهداشت از دیدگاه فقه»، «وام و ربا»، «رؤیت هلال ماه در فقه مذاهب اسلامی»، «احکام مصلحتی در فقه اسلامی» و «فریضه‌ای برتر، شیوه‌ای نو در آموزش و ترویج امر به معروف و نهی از منکر» از دیگر آثار مربوط به این بخش محسوب می‌شود.

برخی از این آثار در گروه کتاب‌های برگزیده بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی قرار دارد که کتاب «فرهنگ اصطلاحات وقف» یکی از این آثار است. این کتاب در هفتمین دوره جایزه کتاب فصل تهران برگزیده و در بیست و هفتمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، شایسته تقدیر شده است.

گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با هدف تصحیح کتب فقهی در سال ۱۳۶۴ تأسیس و موفق به انجام کارهای بزرگی شده است که تدوین «الدروس الشرعیه» (۲ جلد)، «منتهی المطلب» (۷ جلد)، «مصباح المبتدی» و «هدایه المقتدی» از جمله آن‌ها به شمار می‌رود.

بنابرگزارش آستان نیوز؛ بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، به منظور تمرکز در فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی خود با فعالیت ۸ گروه پژوهشی، فعالیت‌های بی‌نظیری را در راستای ترویج و تعمیق فرهنگ اسلامی داشته‌اند. مطالعات قرآنی، حدیث پژوهی، فقه و اصول، اخلاق و تربیت اسلامی، فرهنگ و سیره رضوی، کلام و اندیشه اسلامی و انقلاب و تمدن نوین اسلامی از جمله این گروه‌هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics