قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / انتصاب‌های جدید در حوزه علمیه خراسان

در احکامی صورت گرفت؛

انتصاب‌های جدید در حوزه علمیه خراسان

معاونان آموزش، پژوهش و تبلیغ و مسئول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان منصوب شدند.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در احکام جداگانه‌ای حجج اسلام و المسلمین حسین کندری را به سمت معاون آموزش، محمد اسفندیاری را به عنوان معاون پژوهش و سید محمد عیسی‌نژاد را با حفظ سمت مشاور رسانه‌ای، برای معاونت تبلیغ و نیز حمید ایزدی را به عنوان مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر این حوزه منصوب کرد.

مصباح عاملی در احکام یادشده که توسط حجت‌الاسلام سید ابوالفضل کاظمی، مسئول حوزه مدیریت قرائت شد، با بیان اینکه حوزه علمیه خراسان از پربارترین مراکز علمی تشیع و مهدپرورش بزرگان نام آور در دانش‌های اسلامی بوده که با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) از رشد چشمگیری برخوردار گردید، آورده است: صیانت و حفظ این میراث گران‌بها نیازمند تلاشی مضاعف و شکوفایی آن، به مدیریتی عالم، جامع و دلسوز نیاز دارد.

مدیر حوزه علمیه خراسان در این احکام ابراز امیدواری کرده است که با استمداد از حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله العالی با عمل در چارچوب شرح وظایف تعیین شده، خدمات شایسته‌ای رقم بخورد.

تبیین گام حوزه علمیه خراسان در برنامه ۵ ساله دوم

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی در این مراسم ابراز کرد: فلسفه جابجایی‌‌ها، عزل و نصب نیست بلکه آرایشی جدید به منظور تکانه تحولی نو در راستای اجرای گام دوم انقلاب اسلامی در برنامه ۵ ساله دوم بعد از حکم انتصاب از سوی مقام معظم رهبری است.

تبیین شعار «حوزه انقلابی، اندیشه و عمل»

مدیر حوزه علمیه خراسان از حرکت تحولی ۵ سال گذشته با شعار «حوزه انقلابی، اندیشه و عمل» به عنوان کارنامه این مدت، گفت و اظهار کرد: در واقع طی مطالعه رهنمودها و مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه علمیه، این شعار تصویر کلی از کاری که می‌خواست شروع شود، ارائه داد.

وی در ادامه به منظور تبیین این شعار راهبردی، با اشاره به جریان‌‌های چهارگانه تحجر، سکولار، التقاط و اسلام ناب در عرصه‌‌های مختلف جامعه، اظهار کرد: جریان تحجر، دین را از سیاست جدا می‌داند و با نگاه تک بعدی، به اعمال عبادی فردی می‌پردازند. در نگاه سکولار نیز روشنفکران همانند متحجران، دین را از سیاست جدا می‌دانند و فقط تفاوت این دو دیدگاه آن است که دیانت و روشنفکری برگرفته از مکاتب شرق و غرب، منشا نگاه شان است.

مدیر حوزه علمیه خراسان علاوه بر تبیین نگاه التقاطی به عنوان سومین جریان که دین را ابزاری برای رسیدن به حاکمیت می‌داند، چهارمین دیدگاه را نگاه اصیل امام خمینی(ره) و فقهیان و عالمان دین در طول تاریخ دانست که به عنوان «اسلام ناب» شناخته و بیان می‌شود و در واقع طرح کلی و شکل بخش در همه ابعاد زندگی انسان و مجموعه اصول، قواعد، احکام و… است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: حوزه علمیه با رهبری نایب تام و تمام امام زمان(عج) یعنی ولی فقیه، در مسیر ظهور حرکت می‌کند و از این رو «حوزه انقلابی، اندیشه و عمل» گویای این تفکر، اندیشه و حرکت است.

عاملی افزود: این نگاه می‌خواهد اندیشه ناب اسلامی را که تحول خواه و به دنبال احیای حرکت جامع، کامل و الهی و شکل بخش زندگی انسان است، با علم و عمل محقق سازد.

هویت ناب خودمان را معرفی کنیم/ با زرادخانه‌‌های اندیشه‌ای دشمن مواجهیم

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: بنابراین باید در برنامه ریزی به این سمت یعنی انقلابی بودن و جدا بودن از جریان‌‌های متحجر، التقاطی و سکولار، رفت و اصلا هویت ناب خود را حفظ و به دیگران معرفی کرد.

وی با تاکید بر اینکه وقتی گفته می‌شود حوزه علمیه، قاعده نظام است یعنی بار سنگین طراحی، پاسخگویی و کمک به اجرای نظام در جامعه به عهده آن می‌باشد، تصریح کرد: در واقع، انفکاک حوزه و نظام، گام نهادن در مسیر انحراف است و از این رو در همه برنامه‌‌های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و خدمات اجتماعی، انقلابی گری با نگاه به همان نقش قاعده مندی با عقلانیت، معرفت و علم، محور است زیرا رسیدن به آرمان‌‌های انقلاب، این سه امر را می‌طلبد. اصلا وقتی بیان می‌شود که با دنیا مواجه هستیم به این معنی است که با زرادخانه‌‌های اندیشه‌ای آنان نیز مواجهیم.

مرد «اندیشه» و «میدان» می‌خواهیم

عاملی گفت: واژه «اندیشه» در شعار بیان شده، بر همین اساس است تا حوزه علمیه خراسان به رسالت خود نزدیک شود و «عمل» به معنی تربیت و حضور یک حوزوی به عنوان سرباز امام زمان(عج) و در تراز انقلاب اسلامی می‌باشد و در همین راستا، ولایتمدار کسی است که «مرد میدان» باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان توضیح داد: این امر پایه اصلی کار شد و هم اکنون شعار و نامی مبارک، مناسب و در سرلوحه کارمان برای آینده است.

کارنامه ۵ ساله اول، مبنای ۵ سال دوم

حجت‌الاسلام عاملی، با بیان اینکه تحول خواهی و توسعه کمی و کیفی مبتنی بر راهبرد کلی گفته شده بر اساس اسناد بالادستی، انجام و نوآوری‌‌هایی عملیاتی شده است، گفت: یکسری ساز و کارهایی در برنامه‌‌های اجرایی به صورت نو و خلاقانه شروع شده که بحث قرارگاه‌‌ها به عنوان پشتوانه علمی، دانشی و مدیریت و از سوی دیگر، حرکت تحولی پژوهشی توسط هیئت‌‌های اندیشه ورز از جمله این فعالیت‌‌ها می‌باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان همچنین به طور مثال، درباره تاسیس دفتر موقوفات و امور حقوقی وقف این حوزه که در سه سال گذشته کارهای زیادی نسبت به آن صورت گرفته است، اظهار کرد: در بحث حمایت از نخبگان نیز فعالیت به گونه‌ای است که برای جریان‌‌های التقاط، تحجر و سکولار، عرصه‌ای وجود نخواهد داشت و عملا میدانی در اختیار نخبگان در تراز انقلاب اسلامی قرار و حرکتی بی نظیر صورت خواهد گرفت.

مصباح عاملی بر ارزیابی، بررسی و تحلیل کارنامه ۵ ساله گذشته تاکید و ابراز کرد: برنامه ۵ ساله آتی نیز توسط بخش‌‌های مختلف آماده شده است تا مسیر پیش رو با قوت دنبال شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان در پایان افزود: کارنامه ۵ ساله اول مبنای ۵ سال دوم و به عنوان ریل قطار تحول با رویکرد آینده نگری، فرصت‌‌ها و تهدیدها، کارآمدی و روزآمدی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics