قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / انتقاد آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی از عدم نظارت دولت بر بازار/ دولت وضعیت کنونی را ساماندهی کند
پيام مراجع در محكوميت حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع)/ مسئولان امنیتی و انتظامی بستر حملات تروریستی را در نطفه محو نمایند

در دیدار وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت؛

انتقاد آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی از عدم نظارت دولت بر بازار/ دولت وضعیت کنونی را ساماندهی کند

آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله نوری همدانی با انتقاد از گرانی‌های اخیر خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان کنونی شده و بر لزوم تدبیر و برنامه ریزی مسؤولان در این راستا تأکید کردند‌.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی با ابراز خرسندی از خودکفایی کشور در برخی زمینه‌های مربوط به کشاورز، گفت: امیدواریم در بخش‌های باقی مانده نیز به خودکفایی برسیم.

معظم‌له با انتقاد از گرانی‌های اخیر خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان کنونی شده و بر لزوم تدبیر و برنامه ریزی مسؤولان در این راستا تأکید کرد و خواستار بررسی کارشناسانۀ مسألۀ محصولات تراریخته در کشور به منظور تبیین مضرات آن شد و در این راستا دستوراتی را خطاب به وزیر جهاد کشاورزی بیان فرمود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با انتقاد از عدم نظارت در بازار از سوی دولت اظهار کرد: چرا کالاهای اساسی با ارز دولتی وارد می‌شود اما بر اساس ارز آزاد به فروش می‌رسد؟ چرا کنترلی در این زمینه از سوی دولت صورت نمی‌گیرد؟ این چه قدرتی است که می‌تواند در مقابل قانون بایستد؟

ایشان خاطرنشان کرد: وزارت کشاورزی از وزارت خانه‌هایی است که با زندگی مردم ارتباط بسیاری دارد و هر گونه تغییری در آن، در زندگی مردم تأثیر ایجاد می‌کند؛ این وزارت خانه باید قوی باشد، دست دلال‌ها را از واسطه گری قطع کند و متخلفان را شناسایی و به قوه قضاییه تحویل دهد.

آیت‌الله مکارم شیرازی بخشی از گرانی‌های افسارگسیخته را نتیجه بی‌انصافی برخی از کسبه دانسته و فرمود: برخی کسبه اجناس خود را با نرخ دلار بالا می‌برند، اما نرخ ارز که پایین آمد، جنس خود را ارزان نمی‌کنند؛ تا زمانی که جلوی این افراد گرفته نشود اوضاع تغییری نخواهد کرد.

معظم له با اشاره به اینکه مبارزه با فساد نیازمند فرهنگ سازی است، ابراز داشت: در این زمینه صدا و سیما موظف است با وزارت جهاد کشاورزی نهایت همکاری را داشته باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه حل مشکلات اجتماعی نیازمند این است که همه مسؤولان وظایف خود را به بهترین وجه انجام دهند، یادآور شد: امروز بسیاری از مسائل همچون سوء استفاده‌های چندهزار میلیاردی یا واردات اقلام لوکس بدون هماهنگی و دست داشتن با برخی افراد امکان پذیر نیست؛ مبارزه با فساد چیزی نیست که یک نفر بتواند کاری کند، بلکه باید همۀ مسئولان به صورت هماهنگ و با کمک یکدیگر مشکلات را حل کنند.

همچنین، آیت‌الله نوری همدانی در دیدار وزیر جهاد کشاورزی که در دفتر معظم‌له در قم برگزار شد، ضمن تشکر از خدمات انجام شده، ‌گفت: دولت دست واسطه‌هارا قطع کند تا اجناس ارزان شود گرانی کمر مردم را شکسته است. مردم در مشکلات سخت معیشتی هستند.

معظم له پایین بودن پول ملی و وجود واسطه‌ها را دو مشکل مهم دربالا بودن قیمتهای کالاهای اساسی دانسته و تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید دست واسطه‌ها را قطع کند تا هم تولید کننده و هم مصرف کننده سود ببرد.

ایشان خدمت به مردم را بالاترین عبادت دانست و گفت: امروز وظیفه اول مسئولان خدمت به مردم است.

آیت‌الله نوری همدانی در پایان با اشاره به سفر نتانیاهو به بحرین و افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در آن کشور امروز را روز عزای جهان اسلام دانست و باتوجه به سابقه بحرین و برخاستن علماء بزرگ از آن کشور بیان کرد: در اسلام مرز جغرافیای ملاک نیست و علماء بحرین با جهاد و شهادت باید به مبارزه خود ادامه دهند و سکوت و بی تفاوتی جایز نمی‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics