قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / انتقاد آیت‌الله‌‌ علوی گرگانی از بی‌توجهی برخی نمایندگان به توصیه‌های بزرگان دینی
انتقاد آیت‌الله علوی گرگانی از نحوه ساخت و ساز در شهرهای مذهبی و پرجمعیت

در دیدار جمعی از طلاب مطرح شد؛

انتقاد آیت‌الله‌‌ علوی گرگانی از بی‌توجهی برخی نمایندگان به توصیه‌های بزرگان دینی

آیت‌الله‌‌ علوی گرگانی با انتقاد از عدم توجه برخی نمایندگان مجلس به نظرات بزرگان دین تأکید کرد: تصمیمات مجلس باید بر اساس دستورات اسلام و ارزش‌های انقلاب باشد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله‌‌ سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون معترض به سند ۲۰۳۰ با بیان این که گاهی اوقات دریچه‌هایی از طرف دشمن برای ما باز شده است، اظهار داشت: در مورد این سند نیز باید ببینیم چه هدف و مقصدی از این طرح‌ها وجود دارد؟ یکی از اهداف این سند بالابردن سن ازدواج و تبدیل کردن آن به قانون است.

وی افزود: از اوایل سال ۷۰ متأسفانه بحث «اولاد کمتر زندگی بهتر» مطرح شد که بدون شک ضد دین و آیین اسلام بود در حالی که در باب اخبار و روایات همیشه پیامبر و ائمه(ع) الگو و اسوه معرفی شده اند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که دشمنان همیشه برای خانواده‌های ما نقشه‌های تازه‌‌ای می‌ریزند، گفت: امروز در این سند هدف این است که سن ازدواج را بالا ببرند، بدون شک آنها این طرح‌ها را می‌دهند تا جمعیت‌ها کمتر شود و امت شیعه انقلابی نتوانند حرکتی در برابر آنها داشته باشند.

آیت‌الله‌‌ علوی گرگانی در ادامه عنوان کرد: جریان اخیری هم که در مجلس تصویب شد اول گرفتاری است با این که بارها به برادران نماینده تذکر دادیم، اما دیدید با این که ۱۲۰ نفر مخالف بودند اما در نهایت اکثر مجلس رأی موافق به تصویب این لایحه دادند، البته امیدواریم مراحل بعدی آن در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام به نفع کشور تمام شود.

وی با اشاره به این که نظر رهبر معظم انقلاب باید همیشه مورد توجه و عنایت مجلسی‌ها باشد، گفت: وقتی در رأس یک کشور ولی فقیه قرار دارد نمایندگان در مورد یک موضوعی که به دین و شریعت ربط دارد ابتدا باید با رهبر معظم انقلاب در میان بگذارند تا اگر دیدند از نظر دینی و مذهبی مشکلی ندارد سراغ قانونی کردن آن بروند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: عقیده ما این است که اسلام دین کامل است و بالاتر از دین اسلام دینی نیست چراکه خداوند نیز درقرآن بر این مطلب تصریح کرده و قوانین اسلام غایت متانت است؛ از جمله آنها ازدواج در سن مناسب و پایین بود که ترک شده و شما می‌بینید امروز دختران زیادی بدون همسر مانده اند و میل جوانان به ازدواج نیز با بالا رفتن سن پایین آمده است.

وی سند ۲۰۳۰ را نوعی سرعت بخشی برای آلوده کردن جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: وقتی جوانان دیر ازدواج کنند مشکلاتشان بیشتر می‌شود و خیلی از اوقات به طلاق منجر می‌شود، لذا برنامه ریزی صحیح لازم است البته در برخی موارد می‌توان نظر دادگاه و کارشناس را در مورد ازدواج گرفت ولی این که سن ازدواج در جامعه بالا برود خوب نیست.

آیت‌الله‌‌ علوی گرگانی در پایان تأکید کرد: برادران محترم در مجلس دقت کنند که در تصویب قوانین دین و پروردگار را در نظر داشته باشند و امیال نفسانی را دخالت ندهند.رسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics