قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / اهم اظهارات مراجع تقلید در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور
اهم اظهارات مراجع تقلید در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور

گزارش؛

اهم اظهارات مراجع تقلید در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور با حضور در بیوت آیات عظام مکارم شیرازی، وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، علوی گرگانی و نوری همدانی با این مراجع دیدار و گفت‌ و گو کرد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، احمد واعظی که از سوی رئیس جمهور مأموریت یافته تا در ابتدای کار دولت دوازدهم‌امادگی کابینه را برای پیگیری و عمل به انتظارات و دغدغه‌های مراجع تقلید در عرصه‌های مختلف به خصوص در زمینه‌های فرهنگی و دینی اعلام نماید. در ادامه اهم اظهارات مراجع تقلید در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور را می‌خوانید.

آیت‌الله مکارم شیرازی: نظام مدیریت جزیره‌ای پاسخگوی حل مشکلات کشور نخواهد بود

عبور از رییس جمهور به هیچ وجه صحیح نیست. البته نادیده گرفتن کاستی‌ها را نیز حمایت از رییس جمهور نمی‌دانم. بنده حمایت از رییس جمهور و تذکر نقاط ضعف و کاستی‌ها، هر دو را وظیفه خود می‌دانم. نقد و تذکر البته نباید با زبان گزنده، بلکه باید با زبان و ادبیات دوستانه انجام شود. کاهش نرخ سود در روزهای اخیر اقدام خوبی بود که باید تداوم یابد. همچنین نظام مالیاتی کشور نباید فارغ از وضعیت تولید کنندگان صرفا دنبال اجرای دستورالعمل‌های مالیاتی و اخذ مالیات باشد؛ نظام مدیریت جزیره‌ای پاسخگوی حل مشکلات کشور نخواهد بود… نکته مهم دیگر که قبلا هم بر آن تاکید کرده‌ام، اصلاح نظام پرداخت یارانه است. یارانه افراد غنی باید حذف شده و یارانه افراد ضعیف بیشتر شود. همچنین عمده یارانه باید به بخش تولید اختصاص یابد.

آیت‌الله وحیدخراسانی: با جهان با زبان خوش صحبت کنیم

اگر همه کارهای شما در خدمت به مردم و دین باشد یاری خدا و کمک‌امام زمان هم مشمول شما خواهد شد. بنده همواره برای موفقیت رییس جمهور و دولت دعا کرده و دعا خواهم کرد. باید همانگونه که خداوند به حضرت موسی فرمان داد که با فرعون با زبان نرم سخن بگوید ما نیز با جهان با زبان خوش صحبت کنیم. صحبت کردن با زبان خشن و تند و با روش‌های افراطی با جهان، خدمت کردن به اسراییل است. فرصت خدمت محدود و موقت است، قدر این فرصت را بدانید. در این فرصت محدود در مسیر خدمت به مردم و گره‌گشایی از مشکلات آنان تلاش و سعی کنید همه کارهای شما در خدمت به دین، مذهب و شعائر و ارزش‌ها باشد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی: ما می‌خواهیم با دنیا تعامل داشته باشیم

بنده از انبوه مشکلاتی که پیش روی دولت است، مطلع هستم، با وجود این باید با تدبیر با مشکلات مواجه شد. ما می‌خواهیم با دنیا تعامل داشته باشیم، نمی‌شود با دنیا درگیر شد. سامان دادن و رفع مشکلات اقتصادی بسیار مهم است. درگیری‌های جناحی نباید موجب ناراحتی و ناامیدی مردم شود. عمل ما باید موجب آبروی اسلام شود. نباید بگذاریم مردم مایوس شوند. باید نگاه جهان به ایران نگاهی مثبت باشد و دنیا ببیند که مردم ایران خوشبخت زندگی می‌کنند و به چه پیشرفتهایی رسیده‌اند. ما هیچ دغدغه و توقعی جز سعادت و خوشبختی مردم نداریم و برای موفقیت دولت و بخصوص شخص آقای دکتر روحانی در این مسیر همواره دعا می‌کنیم.

آیت‌الله علوی گرگانی: رئیس جمهور مراقب باشد خلاف نظرات رهبری انجام نشود

سفارش ما به رییس جمهور این است که در این مسیر احتیاط کند و مراقب باشد که خلاف نظرات رهبری انجام نشود و فرمایشات ایشان اجرایی شود، همچنان که تا کنون داشته‌اند ‌اما تأکید می‌کنیم که بیشتر از این رعایت شود، رییس جمهور از مسیر آقا جدا نبوده و نیست و ان شاءالله در همین مسیر باشند. انتظار ما این است که کارهای جدیدتری از رییس جمهور ببینیم که جامعه بگوید رییس جمهور فعلی با گذشته تفاوت‌هایی داشته است. ‌امروز مسائل کشور فوق العاده سخت و پیچیده شده است، فشارهایی بسیاری بر مردم وجود دارد و هرچه فشارهای بیشتری بر مردم باشد انتظارات بیشتر خواهد شد و توقعات بیشتر می‌شود. اگر مردم زودتر در آسایش قرار داده شوند انتظارات کاهش پیدا می‌کند، کشور ما تورمی پیدا کرده است و با هر کس که صحبت می‌شود ناله می‌کند و گرفتاری دارد.

آیت‌الله سبحانی: خدمات مشهود است ‌اما مانع برخی از تذکرات نمی‌شود

رئیس جمهور سوابق درخشانی دارد و خدمات او در دولت سابق مشهود است ‌اما این مانع نمی‌شود که برخی از تذکرات داده شود. فرمودید که معیشت مردم باید درست شود، کرار گفته‌ام که معیشت مردم در صورتی درست می‌شود که کار تولید شود، تولید کار هم جایی است که کارخانه‌ها کار کنند. کارخانه‌ها زمانی کار می‌کنند که جلوی واردات گرفته شود، الان هنوز این مسأله به صورت مطلوب نرسیده است، مقداری جلوی این موضوع گرفته شده ‌اما مطلوب نیست، برای ملموس است که معیشت فرع تولید، تولید فرع کار کردن کارخانه است و آن‌ها در صورتی موفق هستند که نیاز داخلی را برای مردم برآورده کنند نه این که دروازه‌های چین باز شود و حتی ترشی چینی به فروش برسد. روزی نیست که درباره ربا و دیرکرد سؤال نشود، بسیاری هستند که برای دیرکرد زندانی شدند، اگر فردی این چنین زندانی شود خانواده‌اش می‌ماند و زندانی کردن او نتیجه بخش نیست؛ دولت باید کاری کند که مسأله ربا از بین رفته و قرض الحسنه جای آن را بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics