قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / اکنون درگیر یک جنگ تمام عیار علیه حقوق و کرامت مسلمانان هستیم
اکنون درگیر یک جنگ تمام عیار علیه حقوق و کرامت مسلمانان هستیم

در حاشیه کنفرانس وحدت تصریح شد:

اکنون درگیر یک جنگ تمام عیار علیه حقوق و کرامت مسلمانان هستیم

اعضای اتحادیه جهانی علمای مقاومت انتقال سفارت آمریکا به قدس و انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را خلاف قانون خواندند و ضمن محکوم کردن این اقدامات، از کشورهای اسلامی و مجامع بین‌المللی خواستار انجام پیگیری‌های لازم شدند.

به گزارش شبکه اجتهاد، نشست اتحادیه جهانی علمای مقاومت در حاشیه سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور جمعی از شخصیت‌های برجسته کشورهای مختلف اسلامی در سالن زرین هتل آزادی برگزار شد.

در ابتدای این نشست سید محمد صادق از علمای افغانستان طی سخنانی با بیان اینکه اکنون مقاومت در سطح منطقه به جایگاه مطلوبی رسیده است، گفت: باید با استفاده از ظرفیت کشورهای اسلامی بتوانیم جبهه مقاومت را در خارج از منطقه نیز گسترش دهیم.

وی بر لزوم حمایت کشورهای اسلامی از یکدیگر تاکید کرد و ادامه داد: علمای اسلام می‌توانند بر تصمیم دولت‌های اسلامی برای حمایت از یکدیگر اثرگذار باشند.

همچنین شیخ محمد از علمای نروژ با تاکید بر اینکه صدای مقاومت را باید به ملت‌های اروپایی و غربی برسانیم، تصریح کرد: اکنون ملت‌های غربی و اروپایی به سختی پیام‌های جبهه مقاوموت را دنبال می‌کنند در حالی که در جبهه اسلامی باید نسبت به قدرت رسانه و استفاده از آن اهتمام جدی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی باید در شرایط بحران از یکدیگر حمایت کنند، عنوان کرد: این حمایت‌ها باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ دنبال شود تا بتوانیم به دستاوردهای مورد نظر برسیم.

در ادامه این نشست شیخ عسگر فعال آذر رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه انسان به صورت فطری خواهان خوبی‌هاست، اظهار کرد: پیام مثبت داعش این است که اسلام عزیز این ظرفیت را دارد که می‌تواند نیروهای خود را جان در کف بسیج کند تا در راه آرمان شهید شوند و پیام منفی نیز آن است که در تشخیص دشمن می‌توانیم دچار اشتباه شویم.

وی با تاکید بر اینکه اسلام ظرفیت‌های بسیاری را در اختیار دارد، اضافه کرد: از این ظرفیت‌ها دشمنان استفاده می‌کنند تا بتوانند اهداف خود را به نتیجه برسانند؛ در جریان داعش متوجه شدیم که آمریکا و رژیم صهیونیستی از شهادت‌طلبی مسلمانان نیز به نفع خود استفاده می‌کنند.

شیخ محمد عبدالرحمن استاد دانشگاه آذربایجان غربی نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه برگزاری همایش‌هایی همانند کنفرانس وحدت برای کشورهای اسلامی ضروری است، عنوان کرد: با توجه به این برنامه‌ها می‌توانیم بسیاری از اختلافات را کنار گذاشته و در راستای رفع مشکلات خود گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: بیدارگری علمای مقاومت جهان اسلام سد بزرگی در مقابل گروه‌های تکفیری و کشورهای استکباری است چرا که علما به عنوان اقشاری تاثیرگذار می‌توانند بسیج نیروهای مردمی را رقم بزنند.

اکنون درگیر یک جنگ تمام عیار علیه حقوق و کرامت مسلمانان هستیم

همچنین، سید احمد مؤسس رادیو و تلویزیون اسلامی در سوئد با اشاره به اینکه اکنون درگیر یک جنگ تمام عیار علیه حقوق و کرامت مسلمانان هستیم، گفت: در این جنگ در ابعاد مختلف فکری، اقتصادی و فرهنگی مسلمانان مورد تهاجم قرار گرفته‌اند به همین علت امت اسلامی باید در ابعاد مختلف توانایی‌های خود را تقویت کند.

وی از لزوم شناسایی نقاط ضعف دشمن یاد کرد و افزود: باید در حوزه رسانه نیز نسبت به بسترهای فعالیت دشمن آگاه باشیم تا بتوانیم در راستای مقابله با طرح‌ها و برنامه‌های رسانه‌ای دشمن اقدامات متقابل را دنبال کنیم.

در ادامه این نشست شیخ عمر عبدالرحمن رئیس دفتر رسانه‌ای جنبش توحید اسلامی اظهار کرد: مقاومت اسلامی که در سوریه، عراق، لبنان و بحرین توانسته به دستاوردهای بسیاری برسد به گروه خاصی از مسلمانان محدود نمی‌شود چرا که مقاومت فقط به شیعه اختصاص ندارد و همگان می‌توانند از این جبهه در راستای مقابله با استکبار استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه همگان باید در راستای تبلیغ جبهه مقاومت مشارکت داشته باشند، عنوان کرد: وظیفه شرعی ما این است که به عنوان نمایندگان جهان اسلام از ابزارهای مختلف برای تبلیغ وحدت اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی تلاش کنیم.

شیخ فائر از علمای کردستان نیز به عنوان دیگر سخنران این نشست با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) برای همه انسان‌ها دستورات و آموزه‌های مشخصی را ارائه کرده‌اند، تصریح کرد: ایشان پیامبر همه هستند به همین علت استفاده از آموزه‌های ایشان می‌تواند افراد را به سمت وحدت سوق دهد.

وی با بیان اینکه علمای دینی باید در ادامه رسالت انبیا و اولیای الهی امانت‌های دینی را به مردم منتقل کنند، گفت: علما به عنوان اندیشمندان دینی باید در راستای رفع مشکلات کنونی مردم مسلمان از آموزه‌های دینی راهکارهای اجرایی را استخراج کنند.

دکتر شیخ احمد احسان استاد حوزه علمیه کویت نیز طی سخنانی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی حق و باطل به خوبی برای همگان آشکار است به همین علت باید جبهه خود را مشخص کرده و برای رسیدن به اهداف مورد نظر گام برداریم.

وی از تلاش گسترده دشمنان در حوزه فرهنگی علیه مسلمانان یاد کرد و افزود: علمای جهان اسلام باید نسبت به ترویج افکار انحرافی و برداشت‌های نادرست از آموزه‌های دینی حساسیت لازم را نشان دهند، در حالی که در شرایط کنونی برخی از علما به شیوه مطلوب به رسالت خود عمل نمی‌کنند.

باید متوجه باشیم که جنگ دشمن علیه کل دنیای اسلام است

شیخ بلال شعبان دبیرکل حرکت‌التوحید لبنان با اشاره به اینکه مسؤولیت روحانیون و اندیشمندان دینی حفظ دستاوردهای کنونی جبهه مقاومت است، گفت: اکنون باید متوجه باشیم که جنگ دشمن علیه کل دنیای اسلام است نه یک کشور یا گروه خاص، در این کنفرانس باید به این موضوع توجه لازم را داشته باشیم.

وی از فتنه آمریکایی به عنوان مهم‌ترین فتنه برنامه‌ریزی شده برای تضعیف کشورهای اسلامی یاد کرد و ادامه داد: باید نسبت به این فتنه آگاهی داشته باشیم تا بتوانیم به شیوه مطلوب از ماهیت دین مبین اسلام حراست کنیم.

شیخ شعیب امام جمعه آفریقای جنوبی نیز طی سخنانی با بیان اینکه همگان باید نسبت به حمایت از کشورهای مظلوم نگاه ویژه داشته باشیم، تصریح کرد: باید در مقابل ظلم و ستم در هر نقطه‌ای از جهان ایستادگی کنیم چرا که این موضوع در آموزه‌های دینی اسلام مورد تاکید قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: شکست داعش انجام شده است اما همچنان داعش به پایان نرسیده است به همین علت از علما و مدرسین درخواست داریم تا عموم مردم را نسبت به خطر داعش آگاه کنند.

لازم به ذکر است، در این نشست اعضای اتحادیه جهانی علمای مقاومت، انتقال سفارت آمریکا به قدس و انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط رئیس جمهور آمریکا را خلاف قانون خواندند و ضمن محکوم کردن این اقدامات، از کشورهای اسلامی و مجامع بین‌المللی خواستار انجام پیگیری‌های لازم شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics