قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / اگرچه مسئولان گوش نمی‌کنند، اما درد مردم را بیان می‌کنیم
اگرچه مسئولان گوش نمی‌کنند، اما درد مردم را بیان می‌کنیم

آیت‌الله نوری همدانی:

اگرچه مسئولان گوش نمی‌کنند، اما درد مردم را بیان می‌کنیم

عده‌ای تذکر و بیان مشکلات را سیاه نمایی می‌دانند اما باید ضمن بیان خدمات نظام و انقلاب که با گذشته قابل مقایسه نیست ضعف‌‌ها و کم کاری‌‌ها را بیان کرد و علما وظیفه دارند مشکلات مردم را به گوش مسوولان برسانند.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله حسین نوری همدانی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان فرازی از خطبه شقشقیه (خطبه سوم نهج البلاغه) گفت: خدا از علما عهد و پیمان گرفته است که در مقابل ظلم ظالم و حق کشی مظلوم سکوت نکنند.

ایشان در ادامه فرمود: امروز وظیفه علما رساندن حرف مردم به گوش مسوولان است، اگر چه رسانه منعکس نمی‌کند و اگر هم به گوش مسولان برسد عمل نمی‌کنند ولی ما باید بگوییم تا مردم بدانند حوزه و رهبری تذکر می‌دهند و بفکر مردم هستند و مشکلات را می‌دانند.

آیت‌الله نوری همدانی ضمن انتقاد شدید از گره زدن مشکلات به تحریم تصریح کرد: چهل سال است که این مردم تحریم هستند و مقاومت کردند اما مسولان بدانند آنچه موجب ناراحتی است تبعیض است، بی عدالتی است، چطور یک نفر ده‌‌ها میلیون حقوق بگیرد و دیگری حقوق مختصر دریافت کند و کفاف چند روز اول زندگی را نکند؛ درست است تخصص در دست مزد ملاک است اما باید توجه داشت که این کارگر هم زحمت می‌کشد و از جان مایه می‌گذارد، باید حقوق او را هم افزایش داد.

معظم له در ادامه فرمود: مسوولان باید هر جا که زمینه مشکلات را می‌بینند برای رفع آن تلاش کنند نه اینکه منتظر باشند که آن مشکل انقدر بزرگ شود و موجب خسارت و تخریب بشود و برای مردم زحمت ایجاد کند، بعد حل نمایند. الان چند سال است منطقه‌ای از اهواز مشکل دارند و فریاد می‌زنند ولی مسولان توجه نکردند، تا اینکه مشکل ایجاد شد آن هم با دستور رهبری ورود پیدا کردند تا حل شد. درد مردم اهواز باید قبل خرابی رسیدگی می‌شد.

این مرجع تقلید با استناد به بیان حضرت امیر علیه السلام در پایان ابراز کرد: مسوولی که خودش در رفاه باشد درد مردم را نمی‌فهمد. مسولان سطح زندگیشان باید هم سطح مردم ضعیف جامعه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics