قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / بازجویی از علمای الازهر بخاطر سفر به عراق!
بازجویی از علمای الازهر بخاطر سفر به عراق!

بازجویی از علمای الازهر بخاطر سفر به عراق!

نشأت عبدالسمیع زارع، خطیب مصری به دلیل سفر به عراق و زیارت مراقد اهل بیت علیهم السلام در این کشور، تحت بازجویی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اجتهاد، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر ضمن اعلام خبر بازجویی از نشأت زارع، امام و خطیب اوقاف استان «دقهلیه» این کشور، وی را از ارائه خطابه، تدریس دروس دینی در مساجد و امام جماعتی مردم منع کرد.

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت اوقاف مصر منتشر شده، آمده؛ زارع نماینده الازهر و وزارت اوقاف و هیچ سازمان رسمی در مصر نبوده و هرکس که خود را به این سازمان‌ها نسبت دهد و یا بدون مجوز ادعای نمایندگی از آن‌ها را داشته باشد، به شدیدترین وجه مجازات می‌شود.

وزارت اوقاف مصر همچنین، کارکنان خود را در تنگنا قرار داده و از آنها خواست به دعوت‌های خارجی پاسخ نداده و تاکید کرد: هر کس که با این دستور مخالفت کند به کمیته انضباطی معرفی و حکم انفصال او از خدمت صادر خواهد شد.

یادآور می‌شود، شیخ نشأت زارع اخیرا در قالب هیئتی از علما و قاریان به عراق سفر کرده بود و از مراقد اهل بیت علیهم السلام در شهرهای مختلف این کشور بازدید کرد.

وی همچنین، در همایشی که به همت آستان مقدس حسینی با عنوان «همزیستی مسالمت‌آمیز و نقش مرجعیت، نیروهای عراقی و آستان‌های مقدس در حفظ امنیت و وحدت عراق» برگزار شد، شرکت کرد.

شیخ نشأت طی سخنانی در این همایش با بیان این که همزیستی مسالمت‌آمیز در شرایط کنونی به ضرورتی برای همه مذاهب و ملت‌ها تبدیل شده است، تاکید کرد: همه عالمان دینی موظفند، فرهنگ اعتدال و میانه‌روی و روحیه محبت که دین اسلام بر پایه آن استوار است را تبلیغ کنند.

گفتنی است، سفر اخیر یک هیأت از عالمان دینی مصر به عراق و زیارت مراقد اهل بیت‌ علیهم السلام در این کشور، واکنش‌های بسیاری را در پی داشت به گونه‌ای که الازهر و وزارت اوقاف مصر که همواره مدعی وحدت اسلامی هستند، ضمن محکوم کردن این سفر، از بازجویی اعضای این هیأت خبردادند. این سفر همچنین خشم سلفی‌های مصر را نیز برانگیخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics