قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / بازخوانی سیاست‌ها و اقدامات جمهوری اسلامی درباره «بی‌حجابی و بدحجابی»
بازخوانی سیاست‌ها و اقدامات جمهوری اسلامی درباره «بی‌حجابی و بدحجابی»

تازه‌های نشر؛

بازخوانی سیاست‌ها و اقدامات جمهوری اسلامی درباره «بی‌حجابی و بدحجابی»

این کتاب می‌خواهد به این پرسش اساسی پاسخ دهد که الگوی حاکم بر تأثیرات تغییرات ارزشی جامعه ایران بر سیاست‌های حجاب در جمهوری اسلامی ایران چیست و جهت‌گیری‌های آتی آن چگونه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، کتاب «مدیریت حجاب در جمهوری اسلامی» به قلم ‌ دکتر سینا کلهر، مدیرکل مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از سوی نشر آرما چاپ و روانه بازار نشر شد.

حیات اجتماعی ظرف مکانی تحقق سیاست‌های اجتماعی و فرهنگی است. این سیاست‌ها در همان حال که از نظام ارزشی جامعه نشأت می‌گیرد در بستر حیات اجتماعی اجرایی می‌شوند. در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی تحولات نظام ارزشی، سیاست‌گذاری و سیاست‌های مرتبط باحجاب را تحت تأثیر قرار داده است.

این تأثیرات معطوف به نوع سیاست‌ها و روش‌های اجرای سیاست‌ها بوده و الگویی را نشان می‌دهد که در آن متناسب با کاهش نگرش‌های مثبت به مسأله حجاب در جامعه، نوع سیاست‌ها در جهت کاهش اقدامات کنترلی و تمرکز بر سیاست‌های اقناعی تغییر کرده است.

در واقع در نتیجۀ تحولات در نظام ارزشی جامعه امکان‌های عمل قدرت سیاسی محدود گردیده و این امر محدودیت‌های اساسی را پیش‌روی مقدورات کنش نظام‌های سیاسی ایجاد می‌کند که تأثیرات آن به‌صورت مشخصی در سیاست‌های اعمالی نظام سیاسی در حوزه‌های مختلف قابل مشاهده است.

مسأله اصلی کتاب حاضر نشان‌دادن این تأثیرات در عرصه سیاست‌گذاری حجاب است. این کتاب می‌خواهد به این پرسش اساسی پاسخ دهد که الگوی حاکم بر تأثیرات تغییرات ارزشی جامعه ایران بر سیاست‌های حجاب در جمهوری اسلامی ایران چیست و جهت‌گیری‌های آتی آن چگونه خواهد بود.

چاپ اول کتاب «مدیریت حجاب در جمهوری اسلامی؛ بازخوانی سیاست ها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران، درباره “بی حجابی و بدحجابی”» به قلم ‌ دکتر سینا کلهر در ۲۰۰ صفحه به قیمت ۱۵۰۰۰ هزار تومان از سوی نشر آرما منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب می توانید با شماره تلفن ۳۲۳۵۱۷۰۹-۰۳۱ تماس حاصل نمایید و همچنین به صورت آنلاین از سایت چهارسوق، اثر مذکور را تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics