قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / مرجعیت / باید بر مشترکات «شیعه» و «سنی» تکیه کنیم
پیام آیت‌الله سبحانی به مناسبت لیالی قدر

آیت‌الله سبحانی؛

باید بر مشترکات «شیعه» و «سنی» تکیه کنیم

آیت‌الله شیخ جعفیر سبحانی با بیان این‌که طرفداران تکفیر همیشه بر طبل تفرقه می‌کوبند و این کاری غلط است، تصریح نمود:  شیعه و سنی زندگی مسالمت آمیز داشته باشند و بر مشترکات تکیه کنند.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله سبحانی در دیدار حجت‌الاسلام مختاری، رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی که با موضوع موسوعه «السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه» انجام شد، فرارسیدن عید غدیر را تبریک گفتن و اظهار داشتن: ریشه این تفکر به مرحوم آیت‌الله سید صدرالدین صدر برگشته و ایشان شروع به تحریر آن نیز کرده بودند.

ایشان ابراز داشت: این موسوعه، اصالت شیعه را مشخص کرده و در مقابل نویسندگان مزدوری که اصالت شیعه را به بعد از سقیفه، صفین، دوران آل بویه و … بر می‌گردانند، ایستادگی می‌کند.

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان ساخت: این موسوعه ثابت می‌کند که «ما یجمعنا اکثر مما یفرقنا»؛ اینکه طرفداران تکفیر بر طبل تفرقه می‌کوبند، کاری غلط است؛ چراکه مشترکات بسیاری داشته و چه اشکالی دارد که زندگی مسالمت آمیز داشته باشیم.

آیت‌الله سبحانی تصریح کردند: این موسوعه احاطه ما را بر کتاب فریقین ایجاد کرده و دو طرف می‌توانند کتب یکدیگر را مطالعه نمایند.

تأکید بر تعقیب علم الحدیث در حوزه

این استاد برجسته حوزه با تأکید بر اینکه باید علم الحدیث در حوزه تعقیب شود، بیان داشتند: البته  آیت‌الله ری‌شهری فعالیت‌های مناسبی داشته‌اند؛ اما کم است و باید بیشتر دنبال گردد.

تلویزیون مدار بسته نباشید

معظم‌له اظهار داشت: ما نباید تلویزیون مدار بسته باشیم؛ بلکه باید مدار باز بوده و این کتاب را به دست علمای اهل سنت برسانیم.  جا دارد که یکصد نسخه از این موسوعه را به علمای الازهر داده و آنان بر خلاف وهابیت، از این اثر استقبال می‌کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: دیگران یک قِران خود را یک تومن خرج می‌کنند؛ اما ما یک تومان خود را نمی‌توانیم یک قِران خرج کنیم و باید این آثار گرانبها را به جهانیان عرضه نماییم.

آیت‌الله سبحانی در پایان تصریح کرد: رساندن این کتاب به شیخ کویت و قرضاوی از دیگر کارهایی است که باید داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics