قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / با حضور استادان و دانشجویان؛ نقش «فقه خانواده» در پیشرفت فرهنگی بررسی می‌شود

با حضور استادان و دانشجویان؛ نقش «فقه خانواده» در پیشرفت فرهنگی بررسی می‌شود

 

چهارمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی کنگرۀ دین، فرهنگ و تعالی با عنوان «نقش فقه خانواده در پیشرفت فرهنگی» در پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اجتهاد، چهارمین نشست از سلسله نشستهای تخصصی کنگرۀ دین، فرهنگ و تعالی با عنوان «نقش فقه خانواده در پیشرفت فرهنگی» به مناسبت روز ملی خانواده بعدازظهر شنبه ۱۸ مهر از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۶ در سالن کنفرانس پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

در این نشست سه ساعته که به همت معاونت پژوهشی و فناوری و با همکاری گروه فقه و حقوق پردیس برگزار می‌شود، شش نفر از صاحب نظرانی که مقالۀ آنان از میان مقاله‌های رسیده به دبیرخانۀ نشست، به عنوان آثار برتر شناخته شده، به بیان دیدگاه ها و طرح نظر خود می‌پردازند.
همچنین موضوع مقاله‌های قابل ارائه در چهارمین نشست عبارت اند از: «تنظیم جمعیت در فقه شیعه و اثر آن بر پیشرفت فرهنگی»، «بازتاب توسعۀ فرهنگی در استحکام یا اضمحلال حریم خصوصی خانواده»، «مولفه های تربیت در فقه و حقوق خانواده و جایگاه آن در پیشرفت فرهنگی»، «نقش عدالت ترمیمی در پیشرفت فرهنگی خانواده»، «رابطۀ تعاملی فقه و پیشرفت فرهنگی در اجرای سیاست‌های کلان اقتصادی خانواده» و «جایگاه حیات طیب در فقه خانواده». همچنین سایر مقاله‌های برتر نیز در روز نشست به عنوان پوستر ارائه خواهند شد.

هدف از نشست‌های کنگرۀ دین، فرهنگ و تعالی که سه جلسۀ قبلی آن با موضوع «رابطۀ فرهنگ و تعلیم و تربیت» «تأملی بر فرهنگ و خانواده از منظر دانش حقوق» و «فلسفه و فرهنگ سازی» در سال ۱۳۹۳برگزار شده است، ایجاد فضایی علمی و تخصصی برای تضارب آرا و اندیشه‌ها در جهت ایجاد گفتمان علمی و کاربردی و تصمیم سازی دربارۀ موضوع های راهبردی و مورد نیاز کشور است.

یادآوری می‌شود، نشست «نقش فقه خانواده در پیشرفت فرهنگی» با حضور استادان و دانشجویان در سالن کنفرانس پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع) به آدرس تهران، بلوار شهید فرحزادی، خیابان شهید طاهرخانی برگزار می‌شود.

منبع: شبکه اجتهاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics