قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / برای نیل به تمدن نوین اسلامی باید اصل نفی طاغوت را احیاء کنیم
برای نیل به تمدن نوین اسلامی باید اصل نفی طاغوت را احیاء کنیم

حجت‌الاسلام سلیمانی در سومین روز کنفرانس وحدت:

برای نیل به تمدن نوین اسلامی باید اصل نفی طاغوت را احیاء کنیم

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با بیان این که آنچه موجب ضعف جامعه اسلامی و تضعیف تمدن اسلامی شد، عدم اجتناب از طاغوت بوده است، گفت: در تمدن نوین اسلامی ابتدا باید “اشداء علی الکفار” را محقق کرد بعد “رحماء بینهم” جایگاه خود را پیدا خواهد کرد.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در کمیسیون «تمدن نوین اسلامی به مثابه راهبرد وحدت اسلامی» در حاشیه برگزاری سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در هتل آزادی تهران طی سخنانی با اشاره به این که ما معتقدیم اسلام به صورت اتم و اکمل به جامعه بشری عرضه شده است، اظهار داشت: باید ببینیم چه اتفاقی در جامعه اسلامی افتاد که امروز نیاز به بازخوانی مجدد و تجدید نظر در حوزه‌ی عملکرد مسلمین نسبت به اسلام مورد نیاز است؟

وی افزود: تردیدی نیست که جامعه اسلامی در طی قرون متمادی پایبندی خود به اسلام عزیز را نشان داده است. جنگ‌های صلیبی و دفاع جانانه مسلمانان در برابر هجوم غربی‌ها نشانگر پایبندی مسلمین به مبانی اعتقادات دینی شان است.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با طرح این سوال که باید ببینیم ضعف و سستی و فشل شدن جامعه اسلامی ریشه در کدام بخش دارد، تصریح کرد. اسلام آیینی است که از ابتدا با نفی طاغوت و اثبات الله شکل گرفت و نبی مکرم اسلام مانند دیگر انبیاء الهی به پیروانش دستور نفی طاغوت و اثبات خدا را داده است اما آنچه موجب ضعف جامعه اسلامی شد، عدم اجتناب از طاغوت بود و گرنه شعار الله همیشه در مأذنه‌ها طنین انداز بود.

سلیمانی تاکید کرد: در زمان‌هایی که شناخت طاغوت و شگردهای رفتاری آن برای مسلمین و حکام جوامع اسلامی نقطه ابهام قرار داشت زمینه‌های تفرقه مسلمین فراهم شد و این جزو پیش بینی‌های رسول مکرم اسلام بود.

وی با بیان این نکته که از زمانی که فرهنگ شهادت از جامعه اسلامی رخت بربست و فرهنگ اشرافی گری و دلدادگی به دنیا در بین حکام اسلامی جا باز کرد این مشکلات بوجود آمد، گفت: از آن زمان حکام برای حفظ منافع شخصی و گروهی خود به حمایت از استکبار و طاغوت نیازمند شدند و کشورهایشان را پایگاه طاغوت زمان خود کردند و از آن زمان تنها یک نیمرخ از اسلام عزیز باقی ماند و نیمرخ دیگرش به فراموشی سپرده شد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان داشت: “لا اله” یک نیمرخ اسلام است که به فراموشی رفته و نزد حکام برخی کشورهای اسلامی بی اعتبار شده است و اینجاست که برای نیل به تمدن نوین اسلامی باید این روی فراموش شده را که نفی طاغوت است در همه بلاد اسلامی احیاء کنیم.

سلیمانی در پایان تاکید کرد: در تمدن نوین اسلامی اول باید اشداء علی الکفار را محقق کنیم و بعد رحماء بینهم جایگاه خود را پیدا خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics