قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / بررسی فقهی مشروعیت تصویب و اجرای FATF/ اعتماد به معاهده با کفار بزرگترین گناه معاصر است
بررسی فقهی مشروعیت تصویب و اجرای FATF/ اعتماد به معاهده با کفار بزرگترین گناه معاصر است

آیت‌الله سیفی مازندرانی مطرح کرد؛

بررسی فقهی مشروعیت تصویب و اجرای FATF/ اعتماد به معاهده با کفار بزرگترین گناه معاصر است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به بررسی فقهی تصویب و اجرای FATF پرداخت و اعتماد به معاهده با کفار را بزرگترین گناه و منکر معاصر دانست.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی در درس خارج فقه خود با اشاره به آیات ابتدایی سوره «توبه» بزرگترین گناه و منکر زمانه معاصر را «اعتماد به معاهده با کفار» دانست و گفت: معنای آیات ابتدایی این سوره مبارکه آن است که مسلمانان و مدعیان ایمان بدانند در معاهده‌ای که با سران کفر‌ می‌بندند، اصل بر بی اعتمادی است.

وی خطاب به مسؤولان دستگاه دیپلماسی کشور اظهار داشت: مذاکره کنید، اما هرگز به غربی‌ها اعتماد نداشته باشید؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند «من به آقایان اهل مذاکره گفتم که اگر‌ می‌خواهید با اروپاییان مذاکره بکنید، اما به آن‌ها اعتماد نکنید»؛ این که ولی امر مسلمین سخنی را‌ می‌فرمایند ریشه در قرآن کریم دارد و باید از آن تبعیت کرد.

سیفی مازندرانی با بیان این که بر اساس نص آیات قرآن کریم، عهدی که سبب ضربه خوردن و تحقیر شود، درست نبوده و مورد غضب خداوند است، خطاب به برخی مسؤولان ابراز کرد: کدام یک از این اروپایی‌ها بعد از این که شما معاهده برجام را بستید، به شما ضربه نزدند؟ اروپاییان که هم پیمانان آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند؛ کدام یک از اروپاییان را دیده اید که در مواقع حساس پشتیبان صهیونیست نباشند؟ اگر این‌ها گاهی با یکدیگر اختلاف کنند، این اختلاف نوعی جنگ زرگری است و اگر کسی در باب سیاست این موضوع را درک نکند احمق است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: اروپاییان همدست آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و اگر در جایی ضعف ما را احساس کنند، با یکدیگر متحد خواهد شد؛ مگر این موضوع را در فتنه ۸۸ تجربه نکردیم؟ مگر این موضوع را در تظاهرات‌های اخیر خیابانی تجربه نکردیم که وقتی به ما ضربه‌ای وارد‌ می‌شود، همه آن‌ها هم صدا با یکدیگر علیه ما کار‌ می‌کنند؟

وی با بیان این که اگر دشمن قدرت داشته باشد به مجال نخواهد داد، تأکید کرد: در همین سوره توبه آمده است که «چگونه به کفار اعتماد‌ می‌کنید، در حالی که اگر شما در نقطه ضعف واقع شوید و آن‌ها خودشان را در نقطه قدرت ببینند، هیچ عهد و پیمانی را در نظر نمی‌گیرند».

سیفی مازندرانی خطاب به طرفداران مذاکره با آمریکا و اروپا خاطرنشان کرد: بر اساس نص آیات قرآن کریم مادامی که بحث اعتماد به غربی‌ها احراز نشده است، حق وفا به عهد آن‌ها را ندارید؛ شما نه تنها باوفایی غربی‌ها را احراز نکرده اید، بلکه بی وفایی آن‌ها را در بحث برجام اثبات کردید که غربی‌ها همواره درصدد تحقیر، تنقیص و ضربه به ما برمی آیند؛ این یک دلیل محکم بر عدم مشروعیت FATF، ۲۰۳۰ و برجام است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم دومین دلیل عدم مشروعیت FATF را قاعده «نفی سبیل» دانست و مطرح کرد: این گونه معاهدات، معاهداتی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب دشمن هر گاه خواست،‌ می‌تواند از آن به نفع خود استفاده‌ می‌کند؛ حال باید پرسید که شما از کجای برجام توانستید علیه غربی‌ها استفاده کنید؟ افزون بر این، متن اسنادی هچون برجام، ۲۰۳۰ و FATF به دست غربی‌ها نگاشته شده است و غربی‌ها با آن چه که مد نظر خودشان است قوانینی مبنی بر مبارزه با تأمین مالی نهادهای تروریستی تدوین کرده اند، اما باید این موضوع را دانست که تروریست از دیدگاه آن‌ها شامل نهادهایی همچون سپاه پاسداران، حزب الله لبنان، نیروهای حشدالشعبی عراق و نیروهای مبارز یمن‌ می‌شود.

وی اضافه کرد: آن چه را که ما ارکان اسلام‌ می‌دانیم، غربی‌ها تروریست‌ می‌دانند، آن وقت عده‌ای می‌گویند ما این کنوانسیون را تصویب‌ می‌کنیم و سپس “تروریست” را با ادبیات خودمان تفسیر‌ می‌کنیم؛ آزموده را آزمودن خطا است، مگر شما غربی‌ها را در برجام نیازمودید؟ آن زمانی که بسیاری فریاد‌ می‌زدند از برجام سوء استفاده خواهد شد و شما نمی‌توانید مقابل غربی‌ها بایستید،‌ می‌گفتید ما اجازه نمی‌دهیم این اتفاق بیافتد؛ حال جای سؤال است که بپرسیم آیا توانستید به حرف‌های خود عمل کنید؟

سیفی مازندرانی تصریح کرد: همه فقها و علما بر مسأله «نفی سبیل» ادعای اجماع دارند، بنابراین هر قانونی که موجبات سلطه استکبار بر مسلمانان را فراهم کند، چه از داخل و چه از خارج تصویب شود، شرعی نیست.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم سومین دلیل عدم مشروعیت تصویب معاهده FATF را قاعده «حفظ نظام» خواند و اضافه کرد: حفظ کیان نظام حکومت اسلامی در هر عصر و زمانی ملازم حفظ کیان مسلمانان است؛ اگر سپاه پاسداران و قدرت قوای مسلح ایران نبود، داعشی که مزدور رژیم صهیونیستی و آمریکا است در عتبات و عالیات عراق بدترین بلاها را سر ناموس شیعه‌ می‌آورد و همچنین آنجا را با خاک یکسان‌ می‌کرد؛ کدام انسانی است که این موضوع را نداند؟ این سپاهیان بودند که جلوی داعش را در آن جا گرفتند وگرنه امروز اثری از معالم شیعه در آن جا باقی نمی‌ماند.

وی با تقدیر از عملکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خفظ نظام اسلامی و تقویت جبهه مقاومت مطرح کرد: این سپاه پاسداران است که همچون مادری که بارها و بارها به او توهین شده و حقش را گرفته اند، برای این که انقلاب را حفظ کند از حق مسلم خود گذشته است و تنها به حفظ انقلاب و اسلام فکر‌ می‌کند

سیفی مازندرانی با اشاره به این که حفظ کیان جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است، گفت: امروز مرزهای دفاعی ما در سوریه، یمن، لبنان و فلسطین است و اگر تکفیری‌ها آن‌ها را فتح کنند بی شک وارد خاک ایران شده و به ما ضربه خواهند زد، از این جهت سپاهیان به دیار غربت رفتند و برای حفظ کیان اسلامی در جبهه مقاومت جنگیدند و جان دادند.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: ما تا آخرین قطره خون خود ایستاده ایم و هرگز حاضر نمی‌شویم به کیان نظام جمهوری اسلامی آسیبی برسد.رسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics